Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İSL3062013202 | SAYISAL YÖNTEMLER | Zorunlu | 3 | 6 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
İşletmelerin kıt kaynaklarının optimal dağılımında kullandıkları kantitatif tekniklerin (şebeke analizi gibi) teorik ve bilgisayar uygulamalı olarak öğretilmesi. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr.Gör.Aydın ÇAKMAK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Karar vermede kullanılan sayısal teknikleri kavramış olacaktır. | 2 | Karar verme teknikleri arasında benzer ve farklı olanları belirleyecektir | 3 | Belirlenmiş olan problemlerde uygun olan sayısal tekniği kullanacaktır | 4 | Kullanılan tekniklerin sonuçlarını yorumlayabilecektir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
proje yönetimi-PERT/CPM, oyun teorisi, simülasyon, kuyruk teorisi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Simplex Yöntem | | | 2 | Simplex Yöntem | | | 3 | Simülasyon | | | 4 | Simülasyon | | | 5 | Oyun Teorisi | | | 6 | Oyun teorisi | | | 7 | Markov Analizi | | | 8 | Arasınav | | | 9 |
Şebeke Modelleri, En Kısa Yol Problemi | | | 10 | Şebeke Modelleri, Minimum maliyetli Ağaç, Maksimum Akış Problemleri
| | | 11 | Proje Yönetimi ve PERT/CPM | | | 12 | Proje Yönetimi ve PERT/CPM | | | 13 | Kuyruk Teorisi, Kuyruk disiplini, Tek kanallı kuyruk modelleri | | | 14 | Kuyruk Modelleri, Çok kanallı kuyruk modelleri, Kuyruk modellerinin ekonomik analizi | | | 15 | Tekrar
| | | 16 | Final sınavı
| | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
TİMOR, M., 2001;Yöneylem Araştırması ve İşletmecilik Uygulamaları, İstanbul Üniversitesi, İstanbul |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 1 | 4 | 2 | 2 | 4 | 1 | 4 | | 2 | | 2 | ÖÇ2 | 3 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 1 | 4 | 2 | 2 | 4 | 1 | 4 | | 2 | | 2 | ÖÇ3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 1 | 4 | 2 | 2 | 4 | 1 | 4 | | 2 | | 2 | ÖÇ4 | 3 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 1 | 4 | 2 | 2 | 4 | 1 | 4 | | 2 | | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|