Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İSL2032013202İSTATİSTİK IZorunlu234
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Temel istatistik kavramların, temel istatistik test yöntemlerinin, yapılan araştırmalardan elde edilecek verilerin nasıl analiz edileceğinin ve analiz sonuçlarının nasıl yorumlanacağının açıklanmasıdır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç.Dr. Soner ÇANKAYA
Öğrenme Çıktıları
1Veri analizinde uygun ve doğru istatistik yöntemleri seçilebilme
2Temel istatistik yöntemleri anlama ve uygulama becerisi
3İstatistik testlerin sonuçlarını yorumlayabilme
4Bilimsel çalışmalarda yapılan istatistik değerlendirmeleri anlayabilecek kadar istatistik bilgisine sahip olma
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
İstatistiğe giriş, Temel kavramlar, Verilerin sunulması ve özetlenmesi, Tanıtıcı istatistikler, Değişkenler arasındaki ilişkiler (korelasyon ve regresyon analizi), Klasik dağılımlar (binom, poisson ve normal), Örnekleme dağılımları ve hipotez kontrolleri (Z-testi, t-testi), Ki-kare testleri, Bilgisayar uygulamaları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İstatistiğin önemi, Temel istatistik kavramlar
2Verilerin sınıflandırılması ve özetlenmesi (frekans dağılım tabloları ve grafikler)
3Tanıtıcı istatistikler (merkezi eğilim ölçüleri)
4Tanıtıcı istatistikler (merkezi eğilim ölçüleri)
5Binomial dağılım (dağılım parametreleri, dağılım şekli, olasılıkların hesaplanması),
6Poisson dağılımı (dağılım parametreleri, dağılım şekli, olasılıkların hesaplanması)
7Normal dağılım ve Standart normal dağılım (dağılım parametreleri, dağılım şekli, olasılıkların hesaplanması)
8Hipotez Kontrolü (hipotezler, test istatistikleri, I. ve II. tip hatalar, tek ve çift taraflı kontrol)
9Z-testi (hipotez kontrolü: ortalamaya ait, ortalamalar arası farka ait, oranlara ait)
10Ara Sınav
11t-dağılımı, t-testi (hipotez kontrolü: ortalamaya ait)
12t-testi (hipotez kontrolü: ortalamalar arası farka ait, korelasyon katsayısına ait)
13 Eş-Yapma t-Testi, Güven aralığı
14Ki-Kare dağılımı, Ki-kare testleri (homojenlik ve bağımsızlık kontrolü)
15İki değişken arasındaki ilişkiler, Korelasyon analizi (korelasyon katsayısı ve yorumlanması) Regresyon analizi (regresyon katsayısı ve yorumlanması, refresyon denklemi, regresyon doğrusu, isabet derecesi)
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kocabaş, Z., Özkan, M. Ve Başpınar, E., 2013. Temel Biyometri. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Yayın No:1606, Ankara. Mendeş, M., 2012, Uygulamalı Bilimler İçin İstatistik ve Araştırma Yöntemleri. Kriter Yayınları, İstanbul. Sokal R. R. and Rohlf F. J., 1995. Biometry (Third Edition). W. H. Freeman and Company, New York, USA. İstatistik paket programlar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)109
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23
ÖÇ1 421 1 21    2         
ÖÇ2 421 1 21    2         
ÖÇ3 421 1 21    2         
ÖÇ4 421 1 21    2         
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00