Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İKT1212013202 | İKTİSADA GİRİŞ | Zorunlu | 1 | 1 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin ekonomiyle ilgili temel bilgiler edinmesini sağlamak. Öğrencilere ekonomiyle ilgili konuları anlama ve yorumlama becerisi kazandırmak. Ekonominin teorik bilgilerinin gündelik hayatta nasıl kullanılacağını anlatmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Oğuz Tümtürk |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Ekonominin temellerini ayırt etmek | 2 | Tüketici tercihlerini belirlemek | 3 | Üretici tercihlerini belirlemek | 4 | Piyasa türlerini ayırt etmek | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Ekonominin özellikleri ile ilgili bilgi edinmek, Üretici ve Tüketici Teorileri, Piyasalar, Milli Gelir Hesapları, Para, Enflasyon, İstihdam Kavramları, IS-LM ve Makroekonomik Denge |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ekonomiye Giriş ve Ekonominin Temel Kavramları, Ekonomi Politikasının Temel Hedefleri, Ekonomik Sistemler, Ekonomik Sistemler | | | 2 | Piyasa Ekonomisinin Gelişimi, Piyasalar, Mikro-Makro Ekonomi Ayrımı | | | 3 | Tüketici Teorisi | | | 4 | Tüketici Teorisi | | | 5 | Üretici Teorisi | | | 6 | Üretici Teorisi | | | 7 | Piyasalar | | | 8 | Piyasalar | | | 9 | Arasınav | | | 10 | Milli Gelir Hesapları | | | 11 | Para ve Enflasyon | | | 12 | İstihdam | | | 13 | IS-LM Eğrileri | | | 14 | Makroekonomik Denge | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
DİNLER, Z. 2015, İKTİSADA GİRİŞ
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | 5 | | | | | | | | | | | | | 4 | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 5 | | | | | | | | | | | | | 3 | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 3 | | | | | | | | | | | | | 4 | | | | | | | | ÖÇ4 | | | 5 | | | | | | | | | | | | | 5 | | | | | | | | ÖÇ5 | | | 5 | | | | | | | | | | | | | 4 | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|