Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İKT3062013201TÜRKİYE İKTİSAT TARİHİZorunlu363
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu derste 19-20 yüzyıllarda Türkiye’de iktisadi düşüncenin gelişimi konu edilmektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç.Dr. Fatma Özlem Tezcek
Öğrenme Çıktıları
1Anadolu'da gelişen iktisadi düşünüş biçimini dünyanın herhangi bir yerinde gelişen iktisadi düşünceyle tanımlama.
2Anadolu'da gelişen iktisadi düşünüş biçimini içinden çıktığı tarihsel bağlam içinde değerlendirme.
3
4
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Tarihsel perspektifte teorik literatür analiz edilecek, takip eden haftalarda iktisadın, Türkiye’deki gelişim süreci incelenecektir
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş
2Kaynaklar
3Osmanlı devleti’nde iktisadi düşüncesinin modernleşmesi-1
4Osmanlı devleti’nde iktisadi düşüncesinin modernleşmesi-2
5Liberal iktisadi düşünce ve Mehmed Cavid bey
6Milli İktisat düşüncesi
7Solidarizm ve Narodnik Hareketi
8vize sınavı
9Koorporatizm
10Liberalizm-Devletçilik Tartışmaları-1
11Liberalizm-Devletçilik Tartışmaları-2
12Liberalizm-Devletçilik Tartışmaları-3
13Türkiye'de Keynes ve Sonrası İktisadi Akımların Etkileri
14Türkiye'de Sosyalizm-1
15Türkiye'de Sosyalizm-2
16final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Şerif Mardin, "Tanzimat'tan Cumhuriyet'e İktisadi Düşüncenin Gelişmesi (1838-1918)", Tanzimat'tan Cumhuriyet'e Türkiye Ansiklopedisi, Cilt 3, s. 618-634. Tevfik Çavdar, "Cumhuriyet Döneminde Türk İktisadi Düşüncesi", Cumhuriyet Dönemi Türkiye Ansiklopedisi, Cilt 4, s. 1074-1084. Ahmed Güner Sayar, “Yenileşmeden Cumhuriyet’e Osmanlı İktisat Düşüncesi”, Genel Türk Tarihi, Cilt 7, Yeni Türkiye yay., Ankara 2002, s. 719-726. Niyazi Berkes, "Ekonomik Tarih ile Teori İlişkileri Açısından Türkiye'de Ekonomik Düşünün Evrimi", Türkiye'de Üniversitelerde Okutulan İktisat Üzerine, der. Fikret Görün, ODTÜ yay., Ankara 1972. Şevket Pamuk (2014), Osmanlı-Türkiye İktisadi Tarihi 1500-1914, İletişim Yayınları.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Örnek Vaka İncelemesi14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14114
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma18118
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ154554554444554
ÖÇ254454445554444
ÖÇ3              
ÖÇ4              
ÖÇ5              
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00