Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TDE3112019143 TÜRK HALK EDEBİYATI VZorunlu352
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Halkbilimi kapsamına giren somut ve soyut kültürel miras kapsamına giren ürünleri bilmek ve bu malzemelerin üretildiği, yaşatıldığı ve aktarıldığı sahalarda nasıl derleme yapılacağını tecrübe etmek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Uzman bir derleyicinin sahip olması gereken nitelikleri kazanmak
2Halk bilimi (folklor) ve Halk edebiyatı alanlarında derleme ve araştırma yapabilmek
3Türk Halk kültürünün temel kaynaklarını tanımak
4
5
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Halkbilimi (Folklor) ve Halk Edebiyatı alanında derleme ve araştırma yapabilecek bir bilgi kazandırmak.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Halkbilimi alan araştırması kavramı ve önemi
2Halkbilimi monografik çalışma planı
3Derlemeyle ilgili genel kavramlar
4Derleme nedir?, derleme yeri nedir? Derlemeci kimdir?
5İyi bir derlemecinin sahip olması gereken özellikler
6Derlemenin amacı, alanın belirlenmesi
7Alan çalışması öncesi ve sonrasında gerekli zaman
8Ara sınav
9Yöntem sorunları
10Anket, gözlem yöntemleri
11Doğal ve yapay ortamlarda gözlem
12Görüşme (mülakat) yöntemi,görüşme yönteminin çeşitleri ve uygulanması
13Yönlendirilmiş, yönlendirilmemiş görüşme
14Yönlendirilmiş, yönlendirilmemiş görüşme
15 Görüşmede sosyal bağlamın yeri ve önemi, derlenen malzemenin arşivlenmeye hazır hale getirilmesi
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Çobanoğlu, Özkul, Halkbilimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş, Akçağ yay. Ankara Ekici Metin, Halkbilgisi Derleme ve İnceleme Yöntemleri,Geleneksel Yay. Ankara. Oğuz, Ö. vd., 2010. Türk Halk Ed. El Kitabı, Grafiker yay. Ankara. Tan, N. 2003. Folklor (Halk Bilimi) Genel Bilgiler, İstanbul. Araz, R., 1995 Harput'ta Eski Türk İnançları ve Halk Hekimliği, Ankara. Artun, E., 2004. Türk Halk Edebiyatına Giriş, Kitabevi yay., İstanbul. Alptekin, A. Berat, 2011. Halkbilimi Araştırmaları, Akçağ yay., Ankara. Afyonkarahisar İli Çay ve Çevresi Halkbilimi Ürünlerinin Sosyokültürel Açıdan Değerlendirilmesi, Cemile Kocapınar, Yüksek Lisans Tezi. Arslanköy (Mersin) ve Çevresinde Türk Halk Edebiyatı ve Folklor Ürünlerinin İncelenmesi, E. BETÜL ŞİMŞEK, Yüksek Lisans Tezi. Uşak İlyaslı Kasabası Folkloru, (Yüksek Lisans Tezi) Türkân ÇELİK Artun, E., 2013. Türk Halkbilimi, Karahan yay., Adana.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bütünleme Sınavı111
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma818
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma616
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)59
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ1 5     
ÖÇ2 4     
ÖÇ3 3     
ÖÇ4 3     
ÖÇ5  4    
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00