|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDE4112019143 | TÜRK HALK EDEBİYATI-VII | Zorunlu | 4 | 7 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Türklerin Orta Asya'dan itibaren kabul ettikleri ve yaşadıkları dinleri, inanç sistemlerini tanımak, Tasavvufun tarihi gelişimini ve Türklerin tasavvufu tanımalarıyla birlikte oluşturulan Anadolu tasavvuf geleneğini öğrenmek | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Öğrenci İslamiyet öncesi inanç sistemlerini öğrenir. | 2 | Öğrenci tasavvufun tarihî gelişimini öğrenir. | 3 | | 4 | | 5 | |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Tasavvuf ve tarihi gelişimi,tasavvufun sosyal ve kültürel temeli,Türk tasavvufunun kaynakları | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Tasavvuf Nedir, Tasavvufun Kökeni | | | 2 | Dini-Tasavvufi Halk Edebiyatını Besleyen İslamiyet Öncesi İnanç Sistemleri (Animizm, Şamanizm, Budizm) | | | 3 | Dini-Tasavvufi Halk Edebiyatını Besleyen İslamiyet Öncesi İnanç Sistemleri (Zerdüştilik, Maniheizm, Musevilik, Hristiyanlık) | | | 4 | İslamiyet Öncesi inanç Sistemlerine Bağlı Kültler, Adet, İnanç ye Pratikler (Put-fetişler, kült, atalar kültü, göktanrı kültü) | | | 5 | İslamiyet Öncesi inanç Sistemlerine Bağlı Kültler, Adet, İnanç ye Pratikler
(tabiat kültleri, dağ, ağaç,ateş, su, hayvan, ölüm kültleri)
| | | 6 | Sihir-büyü, falcılık-kehanet, şekil değiştirme, tanrını insan şeklinde görünmesi,bayram-tören-ayinler, tenasüh, yada taşı, havada uçma | | | 7 | Sihir-büyü, falcılık-kehanet,şekil değiştirme, tanrını insan şeklinde görünmesi,bayram-tören-ayinler, tenasüh, yada taşı, havada uçma | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Tasavvufun Kaynakları, Tasavvufun Kurumsallaşması – Yayılması, Tasavvuf Teorileri | | | 10 | Tarikatların Ortaya çıkması: Tekkeler, Zaviyeler | | | 11 | Türklerin İslâmiyet’i Kabul Etmeleri ve Türklerde Dini-Tasavvufi Edebiyatın Başlangıcı | | | 12 | Anadolu'da Tasavvuf Akımları ve Tarikatlar | | | 13 | Dinî-Tasavvufi Halk Edebiyatının Anadolu'da Oluşumu ve Gelişimi | | | 14 | Dinî-Tasavvufi Halk Edebiyatı Zümreleri | | | 15 | Dinî-Tasavvufi Halk Edebiyatı Zümreleri | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Erman Artun, DinîTasavvufi Halk Edebiyatı, Karahan yay. Adana
Abdurrahman Güzel, DinîTasavvufîTürk Edebiyatı, Akçağ yay. Ankara
Doğuştan Günümüze Büyük İslam Tarihi (Tasavvuf Başlığı)
Ahmet Kabaklı, Türk Edebiyatı, 2. Cilt
Fuat Köprülü, Türk Edebiyatında İlk Mutasavvıflar
Tasavvuf Tarihi, Hayrani Altıntaş, Akçağ yay. Ankara | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | | | | | | | ÖÇ2 | | 4 | | | | | | ÖÇ3 | | | 4 | | | | | ÖÇ4 | | | 4 | | | | | ÖÇ5 | | | | | 5 | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|