Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDE3062019143 | KLASİK TÜRK EDEBİYATI-VI | Zorunlu | 3 | 6 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
17. yüzyıl Osmanlı Edebiyatını anahatlarıyla tanıtmak; yüzyılın mühim biyografik eserlerini özellikleriyle incelemek ve yüzyıldan seçilen iki şair Nefi ve Nabi ve eserleri hakkında bilgi sahibi olmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Necip Fazıl DURU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 17. yüzyıl Türk Edebiyatını tanımış olur. | 2 | Yüzyılın belli başlı şairlerini eserleriyle tanımış olur. | 3 | 17. yüzyılda etkisi görülmeye başlanan Sebk-i Hindi üslubu hakkında bilgi sahibi olur. | 4 | |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
17. yüzyılın genel özellikleri; yüzyılın belli başlı şairleri ve eserleri, yüzyılın tezkirelerinin incelenmesi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | 17. yüzyılın Genel Özellikleri. | | | 2 | 17. yüzyıl Tezkireleri ve biyografik eserleri. | | | 3 | Tezkirelerden örnek metinler üzerinde çalışmalar. | | | 4 | Nefi’nin edebi şahsiyeti, eserleri ve hakkında yapılan çalışmaların değerlendirilmesi. | | | 5 | Nefi’nin eserlerinden hareketle poetikasının oluşturulması. | | | 6 | Nefi’nin Sözüm Kasidesi ve şerhi. | | | 7 | Nefi’nin Sözüm Kasidesi ve şerhi. | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Nefi’nin hicviyeleri ve Divan şiirinde hicviye. | | | 10 | Nefi’nin hicviyeleri ve Divan şiirinde hicviye. | | | 11 | Sebk-i Hindi ve Türk şiirine etkisi. | | | 12 | Mahallileşme ve Hikemi tarzın nitelikleri. | | | 13 | Nabi’nin edebi şahsiyeti, eserleri ve hakkında yapılan çalışmalar | | | 14 | Nabi’nin şiirlerinden örnek çözümlemeler. | | | 15 | Nabi’nin şiirlerinden örnek çözümlemeler. | | | 16 | Hayriyye’nin değerlendirilmesi ve Türk edebiyatında öğretici metinler. | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Şair Tezkireleri, Mustafa İse vd., Grafiker Yay., Ankara, 2009.
Şentürk, A. Atilla vd., Üniversiteler İçin Eski Türk Edebiyatı Tarihi, Dergah Yay., İstanbul, 2004.
Diriöz, Meserret, Nabi Divanı, Fey Vakfı Yay, İstanbul, 1994.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 45 | 45 |
Final Sınavı | 1 | 45 | 45 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|