Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDE2112019143 | TÜRK HALK EDEBİYATI-III | Zorunlu | 2 | 3 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Âşık tarzı halk edebiyatının kavram ve terimlerini, geleneğin yüzyıllar içindeki seyrini ve özelliklerini tanıtmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Âşık edebiyatının önemli temsilcilerini ve eserlerini bilir. | 2 | Geleneğin önemli temsilcilerin nazım ve nesir türündeki eserleri üzerinde inceleme yapar. | 3 | |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
16. yüzyıldan günümüze Aşık edebiyatı ve önemli temsilcileri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Âşıklık geleneği ve âşık Edebiyatı, Aşık ve âşıklık kavramı, Âşık Edebiyatının kaynakları | | | 2 | Âşık Edebiyatını hazırlayan etmenler (İslamiyet öncesi Türk şiiri) | | | 3 | Âşık Edebiyatını hazırlayan etmenler (İslamiyet sonrası Türk şiiri) | | | 4 | Âşık Edebiyatının diğer edebiyatlarla etkileşimi | | | 5 | Anadolu'da âşık Edebiyatının oluşumu | | | 6 | Âşıklık geleneğini oluşturan koşullar-kurumlar | | | 7 | Yetiştikleri yere göre âşıklar (köy âşıkları- konar-göçer âşıklar) | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Yetiştikleri yere göre âşıklar (kasaba ve şehir âşıkları-asker âşıklar) | | | 10 | Âşıklık Terimleri | | | 11 | Âşık Edebiyatında işlenen başlıca temalar | | | 12 | Âşık Edebiyatında işlenen başlıca motifler | | | 13 | Âşık şiirinde biçim-tür | | | 14 | Âşık şiirinde biçim-tür | | | 15 | Âşık şiirinde biçim-tür | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Türkiye’de Aşık Tarzı Şiir Geleneği ve Rüya Motifi, Umay Günay, Akçağ Yay. Ankara
100 Soruda Türk Halk Edebiyatı, P.N. Boratav, Gerçek Yay. Ankara
Örneklerle Türk Şiiri Bilgisi, Cem Dilçin, TDK Yay. Ankara
Türk Saz Şiiri Antolojisi, A.B. Alptekin, S. Sakaoğlu, Akçağ Yay. Ankara
Halk Şiirinden Seçmeler, A.B. Alptekin, S. Sakaoğlu, Akçağ Yay. Ankara
Türk Halk Şiirinin Şekil ve Nev’i, Ahmet Talat Onay, Akçağ Yay. Ankara.,
Türk Dili Dergisi, Türk Şiiri Özel Sayısı III, 1989.
Fuat Köprülü, Türk Saz Şairleri
M. Öcal Oğuz vd., Türk Halk Edebiyatı El Kitabı
Doğan Kaya, Aşık Edebiyatı Araştırmaları
Ahmet Kabaklı, Türk Edebiyatı 2. Cilt
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 1 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 3 | 18 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|