Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAR41220121340ORTAÇAĞ TÜRK TARİHİ KAYNAKLARIZorunlu483
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Ortaçağın anlamından başlayarak bu dönemin özellikleri ve problemleri farklı diller ve coğrafyalar dikkate alınarak irdelenmektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof .Dr. Ergin AYAN
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenci kendi düşüncelerini kullanma becerisi kazanır .
2Öğrenci, Ortaçağ Tarihi Kaynakları’na dair öğrendiklerini profesyonel olarak öğretebilir.
3Öğrenci, Ortaçağ Tarihi Kaynakları ile ilgili problemlere vâkıf olur, bunlara çözüm önerileri sunar ve Türk tarihi ile mukayeseli çalışmalar yapabilir.
4
5
6
7
8
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
1-Kavram olarak Ortaçağ 2-Ortaçağ Türk tarihi 3-Ortaçağ tarih yazımı 4-Ortaçağ tarihinin Arapça kaynakları 5-Ortaçağ tarihinin Farsça kaynakları 6-Ortaçağ tarihinin diğer dillerdeki kaynakları 7-Ortaçağ tarihinin Bizans kaynakları 8-Ortaçağ tarihiyle ilgili biyografik kaynaklar 9-Ortaçağ coğrafya kitapları 10-Seyahatnameler 11-Ortaçağ tarih felsefesi 12-Ortaçağ siyaset düşüncesi 13-Ortaçağ tarihiyle ilgili Türkçe çalışmalar 14-Ortaçağ tarihiyle ilgili diğer dillerdeki çalışmalar
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kavram olarak Ortaçağ
2Ortaçağ Türk tarihi
3Ortaçağ tarih yazımı
4Ortaçağ tarihinin Arapça kaynakları
5Ortaçağ tarihinin Farsça kaynakları
6Ortaçağ tarihinin diğer dillerdeki kaynakları
7Ara Sınava Hazırlık
8Ara sınav
9Ortaçağ tarihinin Bizans kaynakları
10Ortaçağ tarihiyle ilgili biyografik kaynaklar
11Ortaçağ coğrafya kitapları
12Seyahatnameler
13Ortaçağ tarih felsefesi
14Ortaçağ siyaset düşüncesi
15Ortaçağ tarihiyle ilgili Türkçe çalışmalar
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dünya Tarihini Yeniden Düşünmek İbn-i Haldun Üzerine Araştırmalar İslam Tarih Metodolojisi-Bir Sosyal Tarih Uygulaması-, R. Stephen Humphreys Ortaçağda İslam ve Seyahat: Bir Alimin Uğraşısının Tarihi ve Antropolojisi, Houari Touati Teorinin Aynasından Görünen Pratik: Sosyal Bilimler, Yapı Kredi Yayınları Salı Toplantıları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav100
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Tartışma8324
Soru-Yanıt8216
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma428
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma428
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)86
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ13344434
ÖÇ24354434
ÖÇ34535443
ÖÇ43443544
ÖÇ55434343
ÖÇ64434443
ÖÇ73445543
ÖÇ84544355
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00