Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TAR40620121340 | TÜRK YENİLEŞME VE FİKİR.H.TAR-II | Zorunlu | 4 | 8 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Osmanlı Devleti’nin değişim dönemine girmesinden itibaren uyguladığı siyaset, sosyo-ekonomik ve idari tedbirler, yaptığı ıslahat çalışmaları, bu çalışmaları yürüten şahsiyetler, devlet ve toplumu etkileyen Batılılaşma girişimlerinde rol oynayan edebi veya tarihi fikir adamları ve fikir akımları, bunu neticesinde ortaya çıkan eserler hakkında bilgi sahibi olmak ve bu bilgiyle birlikte günümüz hadiselerine yorum getirebilmek.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türklerin tarihsel süreç boyunca ilişkide bulundukları bölgeler üzerine bilgi sahibi olur. | 2 | Günümüz Türkiye’sinde gelişen olayları tarihsel perspektifte değerlendirebilecek birikime erişir. | 3 | İktisadi, kültürel, felsefi ve siyasî perspektif kazanır. | 4 | Tarihsel konuları araştırabilecek yetkinlik kazanır. | 5 | | 6 | | 7 | | 8 | | 9 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
XIX. yüzyılda Osmanlı devlet ve toplum hayatına etki eden yenileşme ve fikir hareketleri.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Genel olarak Tanzimat ve Islahat dönemlerinin değerlendirilmesi
| | | 2 | Tanzimat ve Islahat arasındaki farklar ve benzerlikler
| | | 3 | Tanzimat dönemi hürriyet fikirleri ve fikir adamları: Şinasi Ziya Paşa ve Namık Kemal
| | | 4 | Bu dönemdeki edebi hareketler ve Basın
| | | 5 | Örgütlü muhalefet: Genç Osmanlılar
| | | 6 | Genç Osmanlıların yetiştikleri ortamlar, ortaya çıkaran sebepler, Batılı fikir ve faaliyetleri
| | | 7 | I.Meşrutiyet dönemi ve Mithat Paşa
| | | 8 | Vize | | | 9 | II. Abdülhamid ve Kanun-ı Esasi, Genç Osmanlıların sonu ve bu dönemin aydınları
| | | 10 | II. Abdülhamid döneminde yapılan reform hareketleri
| | | 11 | Eğitim, adli-hukuki,ulaştırma-haberleşme, basın-yayın alanlarında yapılan reformlar
| | | 12 | Basın-yayın reformunda rol oynayan şahsiyetler ve eserleri
| | | 13 | İttihat ve Terakki Cemiyeti’nin kuruluşu
| | | 14 | II. Meşrutiyet dönemi
| | | 15 | İttihat ve Terakki Cemiyeti’nin iktidar dönemi ve genel olarak Osmanlı Devleti’nin durumu
| | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Bernard Levis, Modern Türkiye’nin Doğuşu, Ankara 1988.
Stanford J. Shaw-E. Z. Shaw, Osmanlı İmparatorluğu ve Modern Türkiye, c. II, İstanbul 2008.
Enver Ziya Karal, Osmanlı Tarihi, Cilt. V, Ankara 1983.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 5 | 2 | 10 |
Soru-Yanıt | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | ÖÇ6 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ7 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ8 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ9 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|