Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAR40620121340TÜRK YENİLEŞME VE FİKİR.H.TAR-IIZorunlu482
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Osmanlı Devleti’nin değişim dönemine girmesinden itibaren uyguladığı siyaset, sosyo-ekonomik ve idari tedbirler, yaptığı ıslahat çalışmaları, bu çalışmaları yürüten şahsiyetler, devlet ve toplumu etkileyen Batılılaşma girişimlerinde rol oynayan edebi veya tarihi fikir adamları ve fikir akımları, bunu neticesinde ortaya çıkan eserler hakkında bilgi sahibi olmak ve bu bilgiyle birlikte günümüz hadiselerine yorum getirebilmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Türklerin tarihsel süreç boyunca ilişkide bulundukları bölgeler üzerine bilgi sahibi olur.
2Günümüz Türkiye’sinde gelişen olayları tarihsel perspektifte değerlendirebilecek birikime erişir.
3İktisadi, kültürel, felsefi ve siyasî perspektif kazanır.
4Tarihsel konuları araştırabilecek yetkinlik kazanır.
5
6
7
8
9
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
XIX. yüzyılda Osmanlı devlet ve toplum hayatına etki eden yenileşme ve fikir hareketleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Genel olarak Tanzimat ve Islahat dönemlerinin değerlendirilmesi
2Tanzimat ve Islahat arasındaki farklar ve benzerlikler
3Tanzimat dönemi hürriyet fikirleri ve fikir adamları: Şinasi Ziya Paşa ve Namık Kemal
4Bu dönemdeki edebi hareketler ve Basın
5Örgütlü muhalefet: Genç Osmanlılar
6Genç Osmanlıların yetiştikleri ortamlar, ortaya çıkaran sebepler, Batılı fikir ve faaliyetleri
7I.Meşrutiyet dönemi ve Mithat Paşa
8Vize
9II. Abdülhamid ve Kanun-ı Esasi, Genç Osmanlıların sonu ve bu dönemin aydınları
10II. Abdülhamid döneminde yapılan reform hareketleri
11Eğitim, adli-hukuki,ulaştırma-haberleşme, basın-yayın alanlarında yapılan reformlar
12Basın-yayın reformunda rol oynayan şahsiyetler ve eserleri
13İttihat ve Terakki Cemiyeti’nin kuruluşu
14II. Meşrutiyet dönemi
15İttihat ve Terakki Cemiyeti’nin iktidar dönemi ve genel olarak Osmanlı Devleti’nin durumu
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Bernard Levis, Modern Türkiye’nin Doğuşu, Ankara 1988. Stanford J. Shaw-E. Z. Shaw, Osmanlı İmparatorluğu ve Modern Türkiye, c. II, İstanbul 2008. Enver Ziya Karal, Osmanlı Tarihi, Cilt. V, Ankara 1983.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Tartışma5210
Soru-Yanıt5210
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)62
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ14445333
ÖÇ25553333
ÖÇ34445555
ÖÇ45334344
ÖÇ54554553
ÖÇ64443433
ÖÇ75553333
ÖÇ84445555
ÖÇ94443433
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00