Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAR40520121340TÜRK YENİLEŞME VE FİKİR.H.TAR-IZorunlu472
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
2) 18. yüzyıldan itibaren gerçekleştirilen Osmanlı reformlarının sebep ve sonuçları ışığında incelenmesi ve batılılaşma süreci ile birlikte ortaya çıkan fikir hareketlerinin tahlil edilmesi. 2) Osmanlı devletinin gerçekleştirdiği idari siyasi eğitim kültür ve toplum hayatındaki ıslahatlar ile fikri oluşum ve mücadelelerinin tasvir edilerek öğrencinin bilgilendirilmesi.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Tuğrul Özcan
Öğrenme Çıktıları
1Osmanlı Devleti’nin gerçekleştirdiği idari, siyasi, kültürel ve toplumsal ıslahatlar ile fikri oluşum ve mücadeleleri özetleyebilme
2Osmanlı Devleti’nin yenileşme hareketleri hakkında yorum yapabilme
3Osmanlı yenileşmesinin Avrupa modernizmi karşısındaki durumunu ifade edebilme
4Derste aldıkları teorik bilgileri yapacakları araştırmalarda kullanabilecek ve konu hakkında kendi yorumlarını yapabilme
5Bu konu hakkında dinleyici önünde bilgi verebilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Osmanlı devletinin başlıca reform devirlerinde ( lale devri, III. Selim ve Nizam-ı Cedid, II. Mahmut ıslahatları, Tanzimat fermanı, 3 Kasım 1839, Islahat fermanı, I. Meşrutiyet, 23 Aralık 1876, II. Meşrutiyet 23 Temmuz 1908, yapılan ıslahatlar siyasi, iktisadi, sosyal, dini, fikri ve kültürel ) bunların sebepleri ve sonuçları ile fikir hayatı ve kamuoyunda meydana gelen değişim ve oluşumların ele alındığı ve incelendiği bir derstir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kaynakların tanıtımı
2Osmanlı yenileşmesinin temelleri
3Geleneksel yenileşme hareketleri
4XVII. Yüzyıl Yenilikçileri I
5XVIII. Yüzyıl Yenilikçileri II
6Lale devrinde toplumsal ve günlük hayata yönelik faaliyetler (1718- 1730) I
7Lale devrinde toplumsal ve günlük hayata yönelik faaliyetler (1718- 1730) II
8Lale devrinde toplumsal ve günlük hayata yönelik faaliyetler (1718- 1730) III
9Ara Sınav
10XVIII. Yüzyıl Yeniliklerinin Değerlendirilmesi
11III. Selim Döneminde yenileşmede kapsamlı tasarılar (1789- 1807) I
12III. Selim Döneminde yenileşmede kapsamlı tasarılar (1789- 1807) II
13III. Selim Döneminde yenileşmede kapsamlı tasarılar (1789- 1807) III
141808 – 1839 II. Mahmud: devlet ve toplumun batı Avrupa modeline göre şekillendirme I
151808 – 1839 II. Mahmud: devlet ve toplumun batı Avrupa modeline göre şekillendirme II
161808 – 1839 II. Mahmud: devlet ve toplumun batı Avrupa modeline göre şekillendirme III
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
BERKES, Niyazi, Türkiye’de Çağdaşlaşma, Yapı Kredi yayınları, İstanbul, 2010. HAYTA, Necdet – ÜNAL, Uğur, Osmanlı Devleti’nde Yenileşme Hareketleri, Gazi Kitabevi, Ankara, 2010. LEWİS, Bernard, Modern Türkiye’nin Doğuşu, TTK yayınları, Ankara, 1988
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Makale Kritik Etme8216
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8216
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma6318
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)52
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ14335233
ÖÇ23423333
ÖÇ33344333
ÖÇ43233433
ÖÇ52344343
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00