Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TAR40320121340 | OSMANLI TARİHİ-V | Zorunlu | 4 | 7 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
18. ve yüzyıl siyasi, sosyal ve kültürel oluşum ve gelişimlerin günümüz olaylarına etkisini kavrayarak tarihi bir temelden kaynaklanan günlük sorunlara tarihi açıdan bakabilmek ve tarihi çıkarımlarda bulunabilmek.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Emre KILIÇASLAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Günlük olayları yakından takip eder ve edindiği bilgi ve yaklaşımları çevresiyle paylaşır. | 2 | Günlük sorunlara tarihi açıdan bakar ve tarihi çıkarımlarda bulunur. | 3 | | 4 | | 5 | | 6 | | 7 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
18. yy Osmanlı siyasi ve kültürel tarihi hakkında bilgiler vermek.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Devlet:devlet şekilleri, geleneksel ve ulus devlet. | | | 2 | Çağ kavramı: Türk tarih çağları, 1700- 1900 Türk tarihinin kaynakları, referans eserleri. | | | 3 | Yakınçağda Avrupa: Feodalite, Rönesans, Reform, Ticarî İhtilal, Sanayi inkılabı, Koloniyalizm, Sömürgecilik. | | | 4 | 1768- 1774 Osmanlı-Rus Savaşı ve Küçük Kaynarca Andlaşması | | | 5 | 1787- 1792 Osmanlı- Rus ve Avusturya Savaşları. | | | 6 | Fransa'nın Mısır'ı işgali ve sonuçları. | | | 7 | 1790 İttifakı ve Osmanlının denge politikası. | | | 8 | 1806- 1812 Osmanlı- Rus Savaşı. | | | 9 | Ara sınav | | | 10 | 1828- 1829 Osmanlı- Rus Savaşı. | | | 11 | Oryantalizm, Avrupa Şark Politikası. | | | 12 | Kültür: Tanım, tasnif, değişim, yozlaşması | | | 13 | 1700- 1790 Yılları arası gerçekleştirilen ıslahatlar | | | 14 | Nizam-ı cedid : Planlama, uygulama. | | | 15 | Serbest ve geçiş dönemi kültür değişmeleri: eğitim, kültür, askeri, idari, sosyal. | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
İlber Ortaylı, İmparatorluğun En Uzun Yüzyılı, İletişim Yayınları, İstanbul 2008.
Rifat Uçarol, Siyasi Tarih 1789- 2001, Der Yayınları, İstanbul 2006.
Niyazi Berkes, Türkiye'de Çağdaşlaşma, Yapı Kredi Yayınları, 2002.
Enver Ziya Karal, Osmanlı Tarihi, V-IX, TTK. Ankara 1995, 1999. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ6 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ7 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|