Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAR20720121340CUMHURİYET TARİHİ-IZorunlu233
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Türkiye Cumhuriyetinin kurulduğu temelleri, kuruluş felsefesini ve siyasi yapısını kavratmak, ve Cumhuriyet Dönemi başlıca siyasi gelişmelerini incelemek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Ömer ERDEN
Öğrenme Çıktıları
1Türkiye Cumhuriyetinin siyasi yapısı hakkında bilgi sahibi olur
2Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş felsefesini bilir
3Türkiye cumhuriyeti iktidar muhalafet ilişkilerinin nasıl şekillendiği hakkında bilgi sahibi olur
4
5
6
7
8
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Cumhuriyetin ilanı süreci, Cumhuriyetin ilanı sonrasında siyasi gelişmeler ve tek parti yönetiminin kurulması, Atatürk dönemi muhalefetin doğuşu ve iktidar muhalefet ilişkileri, Takriri sükun dönemi ve uygulamaları , Atatürk dönemi Doğu sorunu ve uygulamaları, 1930 sonrası ulus devlet politikaları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Osmanlı Devleti'nden Türkiye Cumhuriyetine intikal eden siyasi ve idari miras: İttihat ve Terakki Partisinden Halk Partisine Türkiyede siyasal kültür
2Cumhuriyetin ilanını hazırlayan süreç
3Halifeliğin kaldırılması ve muhalafetin tutumu
41924 Anayasası ve Halk Fırkasının örgütlenmesi
5Cumhuriyet hükümetleri ve yapısı
6İlk Çok Partili hayata geçiş denemeleri: Terakkiperver Cumhuriyet Fırkasının kuruluşu ve yapısı
7Takriri Sükun Döneminin başlaması : Muhalefetin susturulması ve tek parti yönetiminin kurulması
8II. Çok Partili hayata geçiş çabaları: 1930 serbest Cumhuriyet Fırkasının kuruluşu ve yapısı ve diğer siyasi oluşumlar
9Ara Sınav
10Tek partinin tam iktidarı dönemi 1930'lu yıllar ve ulus devlet politikaları- iktidar- muhalefet ilişkileri
11Cumhuriyet Halk Fırkasının siyaset anlayışı ve politikaları
12Atatürk Dönemi Türk dış politikası
13Atatürk dönemi siyasal hayatının genel değerlendirmesi
14Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Mete Tunçay, Türkiye Cumhuriyeti'nde tek-Parti Yönetiminin Kurulması, tarih vakfı yurt yayınları, İstanbul 1999.; Cumhuriyet Dönemi Türk Kültürü, cilt , Ankara 2010.; Ahmet Yeşil, terakkiperver cumhuriyet Fırkası, Ankara 2002.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Tartışma428
Soru-Yanıt428
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma6212
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma248
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)81
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ13444433
ÖÇ23343544
ÖÇ33443334
ÖÇ43453434
ÖÇ54323454
ÖÇ6       
ÖÇ7       
ÖÇ8       
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00