|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDE4062019132 | KLASİK TÜRK EDEBİYATI-VIII | Zorunlu | 4 | 8 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | XVIII. yüzyıl Türk Edebiyatının ikinci yarısının ana hatlarıyla öğrenilmesi; yüzyılın belli özellikleriyle öne çıkmış şairlerinin bütün cepheleriyle tanınmasını sağlamak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | - | Öğrenme Çıktıları | 1 | XVIII. yüzyıl Türk Edebiyatını ana hatlarıyla tanımış olacaklardır.
Yüzyılın belli başlı şairlerinden Şeyh Galib her yönüyle tanınmış olacaktır.
Divan Edebiyatının önemli meseleleri (Divan edebiyatı tartışmaları ve Gelenekten yararlanma) kavratılacaktır.
|
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | yok | Dersin İçeriği | XVIII. yüzyıl divan edebiyatının ikinci yarısının genel Özellikleri, Şeyh Galib’in şiirlerinin çözümlenmesi. Divan edebiyatı tartışmaları ve gelenekten yararlanma konuları | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Şeyh Galib edebi şahsiyeti ve eserleri.
Şeyh Galib’in Mütekerrir musammatının şerhi.
Musammat şerhine devam.
Hüsn ü Aşk’ın poetik bilgiler barındıran bir eser olarak okunması.
Modern bir roman olarak Hüsn ü Aşk.
Esrar Dede ve şiirlerinden örnekler.
Dini Edebiyatımızın Başlıca Ürünleri.
Arasınav
Divan Edebiyatı Tartışmaları.
Divan Edebiyatı Tartışmaları.
Divan Edebiyatı Tartışmaları.
Gelenek tanımı ve içeriği.
Gelenekten yararlanma ve Sezai Karakoç örneği.
Gelenekten yararlanma ve Atilla İlhan örneği.
Gelenekten yararlanma ve Behçet Necatigil örneği.
| | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Şentürk, Atilla vd., Üniversiteler İçin Klasik Türk Edebiyatı Tarihi, Dergah Yay., İstanbul, 2004.
İpekten, Haluk, Şeyh Galib Hayatı, Eserleri, sanatı ve Bazı Şiirlerinin Açıklamaları, Erzurum, 1991.
Cengiz, Halil Erdoğan, Divan Şiiri Antolojisi, Milliyet Yay., 1972.
Şeyh Galib, Hüsn ü Aşk, hzl. A. Gölpınarlı, İş Bankası Yay., İstanbul, 2006.
Holbrook, Victoria, Aşkın Okunmaz Kıyıları, İletişim Yay., İstanbul, 1998.
Kahraman, Mehmet, Divan Edebiyatı Üzerine Tartışmalar, Beyan Yay., İstanbul, 1996.
Akkanat, Cevat, Gelenek ve İkinci Yeni Şiiri, KB Yay., Ankara, 2002.
Macit, Muhsin, Gelenekten Geleceğe, Akçağ Yay., Ankara, 1996.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Bireysel Çalışma | 2 | 14 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 14 | 28 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 14 | 28 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|