Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TDE4062019132KLASİK TÜRK EDEBİYATI-VIIIZorunlu483
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
XVIII. yüzyıl Türk Edebiyatının ikinci yarısının ana hatlarıyla öğrenilmesi; yüzyılın belli özellikleriyle öne çıkmış şairlerinin bütün cepheleriyle tanınmasını sağlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
-
Öğrenme Çıktıları
1XVIII. yüzyıl Türk Edebiyatını ana hatlarıyla tanımış olacaklardır. Yüzyılın belli başlı şairlerinden Şeyh Galib her yönüyle tanınmış olacaktır. Divan Edebiyatının önemli meseleleri (Divan edebiyatı tartışmaları ve Gelenekten yararlanma) kavratılacaktır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
XVIII. yüzyıl divan edebiyatının ikinci yarısının genel Özellikleri, Şeyh Galib’in şiirlerinin çözümlenmesi. Divan edebiyatı tartışmaları ve gelenekten yararlanma konuları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Şeyh Galib edebi şahsiyeti ve eserleri. Şeyh Galib’in Mütekerrir musammatının şerhi. Musammat şerhine devam. Hüsn ü Aşk’ın poetik bilgiler barındıran bir eser olarak okunması. Modern bir roman olarak Hüsn ü Aşk. Esrar Dede ve şiirlerinden örnekler. Dini Edebiyatımızın Başlıca Ürünleri. Arasınav Divan Edebiyatı Tartışmaları. Divan Edebiyatı Tartışmaları. Divan Edebiyatı Tartışmaları. Gelenek tanımı ve içeriği. Gelenekten yararlanma ve Sezai Karakoç örneği. Gelenekten yararlanma ve Atilla İlhan örneği. Gelenekten yararlanma ve Behçet Necatigil örneği.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Şentürk, Atilla vd., Üniversiteler İçin Klasik Türk Edebiyatı Tarihi, Dergah Yay., İstanbul, 2004. İpekten, Haluk, Şeyh Galib Hayatı, Eserleri, sanatı ve Bazı Şiirlerinin Açıklamaları, Erzurum, 1991. Cengiz, Halil Erdoğan, Divan Şiiri Antolojisi, Milliyet Yay., 1972. Şeyh Galib, Hüsn ü Aşk, hzl. A. Gölpınarlı, İş Bankası Yay., İstanbul, 2006. Holbrook, Victoria, Aşkın Okunmaz Kıyıları, İletişim Yay., İstanbul, 1998. Kahraman, Mehmet, Divan Edebiyatı Üzerine Tartışmalar, Beyan Yay., İstanbul, 1996. Akkanat, Cevat, Gelenek ve İkinci Yeni Şiiri, KB Yay., Ankara, 2002. Macit, Muhsin, Gelenekten Geleceğe, Akçağ Yay., Ankara, 1996.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bireysel Çalışma21428
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma21428
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma21428
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)86
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ15555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00