Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TDE4052019132KLASİK TÜRK EDEBİYATI-VIIZorunlu473
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
XVIII. yüzyıl Türk Edebiyatının ana hatlarıyla öğrenilmesi; yüzyılın belli özellikleriyle öne çıkmış Nedim, Koca Ragıp Paşa ve Sünbül-zade Vehbi gibi şairlerin bütün cepheleriyle tanınmasını sağlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Hayriye Durkaya
Öğrenme Çıktıları
1XVIII. yüzyıl Türk Edebiyatını ana hatlarıyla tanımış olacaklardır. Yüzyılın belli başlı şairlerinden Nedim, Koca Ragıp Paşa ve Sünbül-zade bütün cepheleriyle bilinecektir. Klasik dönem kadın şairleri hakkında bilgi sahibi olunacaktır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
XVIII. yüzyıl Divan Edebiyatının Genel Özellikleri, XVII. yüzyıl tezkireleri ve nesir eserleri; Nedim’in edebi şahsiyeti şiirlerinden örnekler; Nedim’in Divan Şiiri içindeki konumu; Nedim’in Ramazaniye’si; Ramazaniye türü; Koca Ragıp Paşa; Sünbül-zade Vehbi ve manzum sözlükleri, Sünbül-zade’nin Kelamiye (Sühan) Kasidesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1XVIII. yüzyıl Divan Edebiyatının Genel Özellikleri XVIII. yüzyıl tezkireleri ve nesir eserleri. Nedim’in edebi şahsiyeti ve Divan’ından örnek şiirler. Nedim’in Divan Şiiri içindeki ayrıcalıklı konumu. Nedim’in Ramazaniye’si şerhi. Nedim’in Ramazaniye’si şerhi. Tür olarak Ramazaniyeler. Arasınav Koca Ragıp Paşa ve şiirlerinden örnekler. Sünbül-zade Vehbi ve edebiyatımıza katkıları. Sünbül-zade ve manzum sözlükler Sünbül-zade Vehbi’nin Kelamiye Kasidesi şerhi. Sünbül-zade Vehbi’nin Kelamiyye Kasidesi şerhi. XVIII. yüzyıl Divan Şiiiri poetikası. Fıtnat Hanım ve dolayısıyla Kadın Şairler. Final.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Şentürk, Atilla vd., Üniversiteler İçin Klasik Türk Edebiyatı Tarihi, Dergah Yay., İstanbul, 2004. Mazıoğlu, Hasibe, Nedim’in Divan Şiirine Getirdiği Yenilik, Akçağ Yay., Ankara, 1992. Yorulmaz, Hüseyin, Koca Ragıp Paşa, KB Yay., Ankara, 1998. Beyzadeoğlu, Süreyya, Sünbülzade Vehbi, İklim Yay., İstanbul, 1993.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bireysel Çalışma21428
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma21428
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma21428
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)86
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ15555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00