|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDE3112019132 | TÜRK HALK EDEBİYATI-V | Zorunlu | 3 | 5 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Halkbilimi kapsamına giren somut ve soyut kültürel miras kapsamına giren ürünleri bilmek ve bu malzemelerin üretildiği, yaşatıldığı ve aktarıldığı sahalarda nasıl derleme yapılacağını tecrübe etmek | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Uzman bir derleyicinin sahip olması gereken nitelikleri kazanmak | 2 | Halk bilimi (folklor) ve Halk edebiyatı alanlarında derleme ve araştırma yapabilmek | 3 | Türk Halk kültürünün temel kaynaklarını tanımak | 4 | | 5 | |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Halkbilimi (Folklor) ve Halk Edebiyatı alanında derleme ve araştırma yapabilecek bir bilgi kazandırmak. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Halkbilimi alan araştırması kavramı ve önemi | | | 2 | Halkbilimi monografik çalışma planı | | | 3 | Derlemeyle ilgili genel kavramlar | | | 4 | Derleme nedir?, derleme yeri nedir? Derlemeci kimdir? | | | 5 | İyi bir derlemecinin sahip olması gereken özellikler | | | 6 | Derlemenin amacı, alanın belirlenmesi | | | 7 | Alan çalışması öncesi ve sonrasında gerekli zaman | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Yöntem sorunları | | | 10 | Anket, gözlem yöntemleri | | | 11 | Doğal ve yapay ortamlarda gözlem | | | 12 | Görüşme (mülakat) yöntemi,görüşme yönteminin çeşitleri ve uygulanması | | | 13 | Yönlendirilmiş, yönlendirilmemiş görüşme | | | 14 | Yönlendirilmiş, yönlendirilmemiş görüşme | | | 15 |
Görüşmede sosyal bağlamın yeri ve önemi, derlenen malzemenin arşivlenmeye hazır hale getirilmesi | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Çobanoğlu, Özkul, Halkbilimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş, Akçağ yay. Ankara
Ekici Metin, Halkbilgisi Derleme ve İnceleme Yöntemleri,Geleneksel Yay. Ankara.
Oğuz, Ö. vd., 2010. Türk Halk Ed. El Kitabı, Grafiker yay. Ankara.
Tan, N. 2003. Folklor (Halk Bilimi) Genel Bilgiler, İstanbul.
Araz, R., 1995 Harput'ta Eski Türk İnançları ve Halk Hekimliği, Ankara.
Artun, E., 2004. Türk Halk Edebiyatına Giriş, Kitabevi yay., İstanbul.
Alptekin, A. Berat, 2011. Halkbilimi Araştırmaları, Akçağ yay., Ankara.
Afyonkarahisar İli Çay ve Çevresi Halkbilimi Ürünlerinin Sosyokültürel Açıdan Değerlendirilmesi, Cemile Kocapınar, Yüksek Lisans Tezi.
Arslanköy (Mersin) ve Çevresinde Türk Halk Edebiyatı ve Folklor Ürünlerinin
İncelenmesi, E. BETÜL ŞİMŞEK, Yüksek Lisans Tezi.
Uşak İlyaslı Kasabası Folkloru, (Yüksek Lisans Tezi) Türkân ÇELİK Artun, E., 2013. Türk Halkbilimi, Karahan yay., Adana.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 1 | 8 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 1 | 6 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 3 | 4 | | | | | ÖÇ2 | 5 | 3 | 4 | | | | | ÖÇ3 | 5 | 3 | 4 | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|