Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDE1092019132 | TÜRKİYE TÜRKÇESİ SES BİLGİSİ | Zorunlu | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Ses bilgisi (Fonetik); ses, harf, ünlü ve ünsüzler; Türkçe kelimelerde başlıca ses hususiyetleri kavratılmaya çalışılacaktır. Ses bilgisi (Fonetik); ses, harf, ünlü ve ünsüzler; Türkçe kelimelerde başlıca ses hususiyetlerinin anlatılması, bunlarla ilgili örnekler yapılması, çeşitli metinlerden konuyla ilgili örneklerin işlenmesi ,dönem özellikleri üzerinde durulması. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
DR. ÖĞR. ÜYESİ HÜSEYİN YILDIZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Dünya dilleri ve Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yerini öğrenir. | 2 | Dil teorileri, akrabalıklar hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | Türkçe’ nin ses bilgisi hakkında bilgi sahibi olur. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Ses bilgisi (Fonetik); ses, harf, ünlü ve ünsüzler; Türkçe kelimelerde başlıca ses hususiyetleri kavratılmaya çalışılacaktır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dünya dilleri ve Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yeri | | | 2 | Dil teorileri, akrabalıklar | | | 3 | Türkçe’ nin ana hatlarıyla gramerinde hangi unsurlar vardır. | | | 4 |
Türkçe’ nin ses bilgisine giriş
| | | 5 | Türkçe’ nin ünlüleri ve ünlü olayları | | | 6 | Ünlü düşmesi türemeleri,ünsüzlük uyumu, ağız açıklığı,ses değerleri, ses tasnifleri | | | 7 | Uzun ünlüler | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Ünsüzler ve ünsüz değişmeleri | | | 10 | Ünsüz düşmeleri, türemeleri | | | 11 | Türkçe’ de ses ve ses olaylarının genel değerlendirilmesi | | | 12 | Metin üzerinde ses olaylarının örneklendirilmesi | | | 13 | Metin üzerinde ses olaylarının örneklendirilmesi | | | 14 | Metin üzerinde ses olaylarının örneklendirilmesi | | | 15 | Benzetme türleri, anolojik, fonetik ve şekil benzetmeleri | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
ERGİN, Muharrem, 1998. Türk Dil Bilgisi, Bayrak Yayınları, İstanbul
Banguoğlu, Tahsin, 1988, Türkçenin Grameri, TDK, Ankara.
Aksan, Doğan, 2000, Her Yönüyle Dil, T.D.K Yayınları.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Makale Kritik Etme | 10 | 2 | 20 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|