|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDE1072019132 | MODERN TÜRK EDEBİYATI-I | Zorunlu | 1 | 1 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Edebiyatın yüzünü Batı’ya dönerek fikir, şekil ve içerik açısından yenileşme ve değişimin anlaşılması | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Mesut Tekşan | Öğrenme Çıktıları | 1 | Tanzimat Edebiyatı hakkında bilgi sahibi olur.
Kaynakça bilir.
Tanzimat dönemi şahsiyetlerini tanır, metinler üzerinde fikir sahibi olur.
|
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Yeni Türk edebiyatını hazırlayan sebep ve sonuçlar ile Tanzimat devri Türk edebiyatında şahıslar, türler ve eserler etraflıca tanıtılacaktır. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Yeni Türk Edebiyatı
Tanzimat Edebiyatı: Giriş, konunun önemi ve kaynakça bilgisi.
Osmanlı İmparatorluğunda Yenileşme hareketleri: Garplılaşma hareketleri, İstanbul’da sosyal hayat.
Fermanlar: Siyasi ve sosyal sonuçları
Fikir hareketleri: Türkçülük Cereyanı: Üç Tarz-ı Siyaset
Nev’ilerin Gelişmesi:Gazete, Şiir, Tiyatro, Roman-Hikâye, Tenkit ve deneme.
Tanzimat Edebiyatında Şiir: Batılılaşma hareketlerinin edebiyata etkisi ve edebi Tanzimat’ın ilk belirtileri, Eskiler, Yeniyi telkin Edenler. Örnek metinler.
Tanzimat Ede. Edebi çığır olarak gelişmesi, Tanzimat Edebiyatının umumi vasıfları, Garp tesiri. Örnek metinler.
Tanzimat şiirindeki Yenilikler: Şekil, Biçim, Vezin ve Tema
Arasınav
Tanzimat şiir üslubu ve genel karakteri.
Tanzimat şiirinde etkili olan akımlar.
Tanzimat Şiirinin Önemli Temsilcileri: Şinasi
Ziya Paşa
Namık Kemal, R. Mahmud Ekrem, Muallim Naci, Abdülhak Hamid Tarhan
Final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Kolcu, A.İhsan, 2004, Tanzimat Edebiyatı I, Salkım Söğüt Yayınları, Erzurum.
Korkmaz, Ramazan, 2009, Yeni Türk edebiyatı (El Kitabı), Grafiker Yay. Ankara.
Tüncer, Hüseyin, 1992, Arayışlar Devri Türk Edebiyatı I (Tanzimat Edebiyatı), Akademi Kitabevi, İzmir.
Tanpınar, A. Hamdi, 1998, 19. Asır Türk Edebiyatı Tarihi, Çağlayan Kitabevi, İstanbul.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 | Bireysel Çalışma | 3 | 14 | 42 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 14 | 42 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|