|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MAT21220121310 | OLASILIK VE İSTATİSTİK-II | Zorunlu | 2 | 4 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | İstatistik Teorisinin Temel Kavramlarının Öğretilmesi | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Selahattin MADEN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Öğrencinin doğru düşünme ve yorum yapma yeteneği gelişecek ve öğrenci matematikle ilgili temel bilgiler kazanacaktır. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Örnekleme kavramı, istatistik, örneklem istatisklerinin dağılımları, parametre tahmini. Tahmin edicilerin bulunma yöntemleri, en küçük kareler, momentler ve en çok olabilirlik yöntemi. Tahmin edicilerde aranan özellikler. Yeterlilik, tutarlılık,etkinlik, yansızlık. Düzgün en iyi yansız tahmin ediciler. Aralık Tahminleri, Hipotez testleri. Testlerin bulunma yöntemleri, hata olasılıkları ve testlerin gücü ve güç fonksiyonu. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Örnekleme kavramı,
| | | 2 | İstatistik, örneklem istatisklerinin dağılımları,
| | | 3 | Parametre tahmini.
| | | 4 | Tahmin edicilerin bulunma yöntemleri,
| | | 5 | En küçük kareler, Momentler ve en çok olabilirlik yöntemi
| | | 6 | Tahmin edicilerde aranan özellikler.
| | | 7 | Yeterlilik, tutarlılık, etkinlik, yansızlık. Düzgün en iyi yansız tahmin ediciler.
| | | 8 | Arasınav
| | | 9 | Aralık Tahminleri.
| | | 10 | Aralık Tahminleri (devamı).
| | | 11 | Hipotez testleri.
| | | 12 | Hipotez testleri (devam).
| | | 13 | Korelasyon.
| | | 14 | Testlerin bulunma yöntemleri,
| | | 15 | hata olasılıkları ve testlerin gücü ve güç fonksiyonu.
| | | 16 | Dönem sonu sınavı
| | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Olasılık ve İstatistik, Fikri Akdeniz, Baki Kitabevi, 2002.
2. İstatistik Ders Notları, Selahattin Maden, Basılmamış.
3. Statistics, Seymour Lipschutz, Mc-Graw Hill International Book Company, New York,1979.
4. An Introduction to the Statistical Analysis of Data, Anderson T.W. and Selove S.L., Houghton Mifflin Company , Boston,1978.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1,5 | 1,5 | Final Sınavı | 1 | 1,5 | 1,5 | Derse Katılım | 14 | 4 | 56 | Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|