|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ZGM2122016959 | AMBALAJLAMA VE DEPOLAMA TEKNİĞİ | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Gıda Mühendisliği öğrencilerinin ambalaj tasarımı ve geliştirilmesi, Ambalaj piktogramlarının yorumlanması, Ambalajlamada son gelişmeler, Gıdalarda bozulma ve etmenleri; Gıda muhafazasında kullanılan ambalaj çeşitleri, Laminasyonları, kaplama yöntemleri, Gıda ambalajlama ve fonksiyonları; Depolama teknikleri, kontrolleri konusunda bilgi sahibi olmasını sağlamak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Yrd. Doç. Dr. Atilla ŞİMŞEK | Öğrenme Çıktıları | 1 | Ambalaj tasarımı ve geliştirmede göz önüne alınması gereken hususları öğrenir. | 2 | Farklı ambalaj materyallerinin özelliklerini ve Ambalaj sanayindeki son gelişmeleri öğrenir. | 3 | Gıdalardaki bozulma etmenleri ve ambalaj materyali arasındaki ilişkiyi yorumlayabilir. | 4 | Depolama ilke ve tekniklerini, Depo kontrolleri, Stok takipleri ve kontrol kartların tutulması konularını öğrenir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Gıda ambalaj malzemeleri, ambalaj gelen ambalaj ve beklentiler, ambalaj malzemeleri ve gıda bozulma korunması fonksiyonları arasında ilişkilerin tanımı. Gıda ambalaj malzemeleri (glasss, kağıt, karton, oluklu mukavva, ahşap, alüminyum, teneke, plastik esaslı ambalajlar, çok katmanlı kombinasyonları). Aseptik ambalaj. Modifiye Atmosfer Paketleme. Göç. Bar kodları. Akıllı ambalaj. Gıda ambalajları için öneriler. Ambalaj üzerindeki işaretlerin anlamları, Gıda Depolama sistemleri, Temel depolama ilkeleri, Besinlerin Depolanma Özellikleri, Depo çeşitleri, Değişik gıdaların depolama teknikleri, Depo kontrolleri, Stok takipleri ve kontrol kartların tutulması konularını içermektedir. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Ambalajlamanın toplumsal faydaları ve beklenen yararlar, Ambalajlama ve Ambalaj materyalinin tarihçesi,Ambalaj tasarımı ve geliştirmede göz önüne alınması gereken hususlar
| | | 2 | Ürün ihtiyaçları, Dağıtım ihtiyaçları ve istekleri, Ambalaj malzemeleri, makineleşme ve üretim prosesleri,
| | | 3 | Tüketici ihtiyaçları ve istekleri, Piyasa ihtiyaçları ve istekleri, Çevreye etki, Ambalajlamada kullanılan materyalin seçimi | | | 4 | Gıda Bozulma tipleri, Gıdaların bozulmasına neden olan etkenler, Ambalaj bozulma ilişkileri | | | 5 | Gıda paketlemede kullanılan Cam ambalaj malzemeleri, özellikleri, avantaj dezavantajları, kullanım örnekleri | | | 6 | Gıda paketlemede kullanılan plastik ambalaj malzemeleri, üretim metotları, gıdalarda kullanım tipleri, özellikleri, avantaj-dezavantajları, | | | 7 | MAP (Modifiye atmosfer koşullarında ambalajlama)
| | | 8 | Ara değerlendirme ve Arasınav | | | 9 | Kağıt ve karton ambalaj materyalleri,avantaj dezavantajları, üretim teknikleri, özellikleri, değişik gıdalarda kullanım alanları | | | 10 | Gıdalarda Kullanılan Metal Ambalajlar, avantaj dezavantajları, üretim teknikleri, özellikleri, değişik gıdalarda kullanım alanları | | | 11 | Yenilebilir ambalaj malzemeleri | | | 12 | Laminasyon ve kaplama teknikleri | | | 13 | Bazı gıdaların ambalajlanmasında kullanılan ambalaj materyalleri, Ambaj üzerindeki işaretlerin anlamı | | | 14 | Gıda depolama sistemleri, Depo çeşitleri, Depolama koşulları, depo kontrol ilkeleri, | | | 15 | Besinlerin Depolanma Özellikleri, Farklı gıdaların ve içeceklerin depolanması, Stok kontrol kavramı önemi | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Simsek, A. 2011. Ambalajlama ve Depolama Tekniği Ders Notları (Basılmamış)
Coles, R. Mc Dowell, D., Kirwan, M.J. 2003. Food Packaging Technology. Edited by Coles et al., by Blackwell Publishing Ltd., 370p. UK. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Quiz | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 1 | 14 | Tartışma | 14 | 1 | 14 | Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 | Beyin Fırtınası | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|