Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ZGM1202016959ATATÜRK İLK VE İNK. TARİHİ IIZorunlu122
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı Atatürk İlke Ve İnkılâplarını benimsemiş, Kurtuluş Savaşın ve Türkiye Cumhuriyetinin oluşum sürecini bilen ve tarih bilinci kazanmış yurttaşlar yetiştirmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Okutman Hakan KURT
Öğrenme Çıktıları
1Atatürk İlke Ve İnkılaplarına bağlı vatansever gençler olarak yetişirler
2Osmanlı devletinin yıkılma nedenlerini bilirler.
3Türk İnkılabını Diğer İnkılap hareketleriyle kıyaslayabilir ve tarih bilinci oluştururlar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Osmanlı Devletinin ıslahat çabaları, I.Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti’nin yıkılması,İşgaller ve İşgallere karşı kurulan ulusal cemiyetler,zararlı cemiyetler.Atatürk’ün Samsun’a çıkışı,Erzurum ve Sivas Kongreleri,TBMM’nin açılması.İnönü Savaşları,Sakarya Savaşı,Büyük Taarruz,Lozan Antlaşması,Siyasal ve Sosyal alanda yapılan İnkılaplar, Hukuk alanında ve eğitimde yapılan İnkılaplar, Cumhuriyet dönemi Türk dış politikası Atatürk İlke Ve İnkılapları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Büyük Taarruz, Mudanya Mütarekesi, Saltanatın kaldırılması
2Lozan Barış Antlaşması
3Siyasal alanda yapılan İnkılaplar ve Cumhuriyetin ilanı, Cumhuriyet Halk Fırkasının kurulması
4Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası ve Serbest Cumhuriyet Fırkasının kuruluşu
5Halifeliğin kaldırılması ve Tevhid-i Tedrisat Kanunu
6Şeyh Sait isyanı ve Takrir-i Sukun Kanunu
7Menemen olayı
8Arasınav
9Hukuk alanında yapılan İnkılaplar ve Türk medeni Kanunu
10Toplumsal Alanda yapılan yapılan İnkılaplar ve Tekke ve zaviyelerin kapatılması, ölçülerdeki değişiklikler
11Eğitim Alanında yapılan İnkılaplar ve Harf Devrimi
12Ekonomik alanda yapılan yenilikler ve Cumhuriyetin ilk yıllarındaki kalkınma politikası
13Cumhuriyet Dönemi Türkiye’nin dış politikası ve Balkan Antantı Sadabat Paktı
14Boğazlar sorunu ve Montrö Antlaşması
15Atatürk İlkeleri ve Atatürk’ün Hayatı, II. Dünya Savaşı ve Türkiye
16Dönem sonu sınavları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
ÇAPA,MESUT;ÇİÇEK,RAHMİ;2006.ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ Derya KİTABEVİ TURAN,ŞERAFETTİN;TÜRK DEVRİM TARİHİ, Bilgi yayınevi,1995.Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11212
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11616
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1     2  111111 
ÖÇ2     2  111111 
ÖÇ3     2  111111 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00