Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ZGM1022016959MATEMATİK IIZorunlu124
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere genel matematikteki temel kavramları vermektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd.Doç.Dr. Tolga AKTÜRK
Öğrenme Çıktıları
1Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma
2Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma
3Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme
4Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme
5Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
İntegral, diferensiyel, trigonometrik fonksiyonların integralleri, trigonometrik dönüşümlerle integral, trigonometrik fonksiyonların kuvvetlerinin integralleri, Riemann toplamları, eğri altında kalan alan, iki eğri arasında kalan alan, kesit ve kabuk metodu ile hacim, düzlem eğrisinin uzunluğu, yüzey alan, fonksiyonun ortalama değeri, momentler ve ağırlık merkezi, Laplace ve Fourier dönüşümleri, beta ve gamma fonksiyonları, diziler, sonsuz seriler , Taylor açılımı
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ortalama değer teoremi, artan-azalan fonksiyonlar
2Ekstremum değerler ve birinci türev testi
3Konkavlık ve büküm noktası, ikinci türev testi
4L`Hospital kuralı
5Asimptotlar ve grafik çizimleri
6Optimizasyon problemleri, bağıl oranlar
7Belirsiz integral ve temel integral formülleri
8Ara sınav
9Belirsiz integral bulma yöntemleri, değişken değiştirme yöntemi
10Kısmi integrasyon ve basit kesirlerine ayırma yöntemleri
11Belirli integral ve özellikleri, integral için ortalama değer teoremi
12Eğri altında kalan alan ve dönel cisimlerin hacimleri
13Çok değişkenli fonksiyonlar, kısmi türevler
14Maksimum ve minimum , Lagrange çarpanları yöntemi
15Final sınavı
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Mustafa BALCI, Genel Matematik 1, Balcı Yayınları 2000. Ahmet KARADENİZ, Yüksek Matematik cilt 1 and cilt 2. Earl W. Swokowski, Calculus 5. baskı, 1990
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım14342
Rehberli Problem Çözümü122
Problem Çözümü326
Bireysel Çalışma10220
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma10220
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma10220
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma10220
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)130
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ11125  2 12112  
ÖÇ21125  2 12112  
ÖÇ31125  2 12112  
ÖÇ41125  2 12112  
ÖÇ51125  2 12112  
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00