Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ZGM1072016959 | BİYOLOJİ | Zorunlu | 1 | 1 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilere biyolojinin prensipleri ve temel içerikleri hakkında açık bir bakış açısı kazandırmak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | ÖÇ - 1 : Hücrenin temel özelliklerinin, yani hücresel düzeni, metabolizmayı, hücre yapısını hücre bölünmesini, büyüme ve gelişmeyi anlayabilecek | 2 | ÖÇ - 2 : Kalıtımın moleküler temelini, DNA ve RNA’nın moleküler yapısını,aralarındaki farkları replikasyonunu ve protein sentezini anlayabilecek | 3 | ÖÇ - 3 : Kalıtımın kromozomal temelini, anlayabilecek | 4 | ÖÇ - 4 : Yukarıda bahsedilen konularla ilgili laboratuar deneyleri yapabilecek bilgi becerileri kazanabilecek | 5 | | 6 | | 7 | | 8 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Canlıların kimyasal içeriği. Su ve çevrenin canlılar için uygunluğu. Karbon ve canlılardaki molekül çeşitliliği. Makromoleküllerin yapı ve işlevleri. Metabolizmaya giriş. Hücre içinde yolculuk. Zar yapısı ve işlevi. Hücre solunumu. . Hücrelerarası iletişim. Hücre döngüsü. Mayoz ve eşeyli yaşam döngüleri. Mendel ve gen kavramı. Kalıtımın kromozomal temeli. Kalıtımın moleküler temeli. Genden proteine. Gen ekspresyonunun düzeni. Biyoteknoloji.Hayvansal organ ve sistemler, Hayvansal dokular |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Canlılar biliminin tarihi gelişim | | | 2 | Canlılığın özellikleri | | | 3 | Hücrenin yapı ve Fonksiyonları | | | 4 |
Hücrenin yapı ve fonksiyonu | | | 5 | Hücrenin yapı ve fonksiyonu | | | 6 | Maddelerin hücre zarından geçişi | | | 7 | Hücre bölünmesi | | | 8 | Metabolizma (enerjiye ihtiyaç duyan olaylar) | | | 9 |
Arasınav | | | 10 | Metabolizma (enerjiye açığa çıkaran olaylar) | | | 11 | Canlılarda kalıtım | | | 12 |
Kalıtımın moleküler temeli | | | 13 |
Canlıların sınıflandırılması ve canlı grupları | | | 14 | Canlılarda beslenme ve üreme şekilleri
| | | 15 | Canlı toplulukları ve çevre | | | 16 |
Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
[1] Campbell, N.A., Reece, J.B. 2008; Biology, Benjamin Cummings-Pearson Education, FL, USA.
[2] Temel Biyoloji, Asım Kadıoğlu, Zihni DEMİRBAĞ ve Bülent ŞAHİN
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Final Sınavı | 2 | 30 | 60 |
Laboratuvar | 1 | 10 | 10 |
Tartışma | 2 | 10 | 20 |
Deney | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | 4 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 4 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | 3 | | | 3 | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|