Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ZGM1072016959BİYOLOJİZorunlu114
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilere biyolojinin prensipleri ve temel içerikleri hakkında açık bir bakış açısı kazandırmak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1ÖÇ - 1 : Hücrenin temel özelliklerinin, yani hücresel düzeni, metabolizmayı, hücre yapısını hücre bölünmesini, büyüme ve gelişmeyi anlayabilecek
2ÖÇ - 2 : Kalıtımın moleküler temelini, DNA ve RNA’nın moleküler yapısını,aralarındaki farkları replikasyonunu ve protein sentezini anlayabilecek
3ÖÇ - 3 : Kalıtımın kromozomal temelini, anlayabilecek
4ÖÇ - 4 : Yukarıda bahsedilen konularla ilgili laboratuar deneyleri yapabilecek bilgi becerileri kazanabilecek
5
6
7
8
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Canlıların kimyasal içeriği. Su ve çevrenin canlılar için uygunluğu. Karbon ve canlılardaki molekül çeşitliliği. Makromoleküllerin yapı ve işlevleri. Metabolizmaya giriş. Hücre içinde yolculuk. Zar yapısı ve işlevi. Hücre solunumu. . Hücrelerarası iletişim. Hücre döngüsü. Mayoz ve eşeyli yaşam döngüleri. Mendel ve gen kavramı. Kalıtımın kromozomal temeli. Kalıtımın moleküler temeli. Genden proteine. Gen ekspresyonunun düzeni. Biyoteknoloji.Hayvansal organ ve sistemler, Hayvansal dokular
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Canlılar biliminin tarihi gelişim
2Canlılığın özellikleri
3Hücrenin yapı ve Fonksiyonları
4 Hücrenin yapı ve fonksiyonu
5Hücrenin yapı ve fonksiyonu
6Maddelerin hücre zarından geçişi
7Hücre bölünmesi
8Metabolizma (enerjiye ihtiyaç duyan olaylar)
9 Arasınav
10Metabolizma (enerjiye açığa çıkaran olaylar)
11Canlılarda kalıtım
12 Kalıtımın moleküler temeli
13 Canlıların sınıflandırılması ve canlı grupları
14Canlılarda beslenme ve üreme şekilleri
15Canlı toplulukları ve çevre
16 Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
[1] Campbell, N.A., Reece, J.B. 2008; Biology, Benjamin Cummings-Pearson Education, FL, USA. [2] Temel Biyoloji, Asım Kadıoğlu, Zihni DEMİRBAĞ ve Bülent ŞAHİN
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı23060
Laboratuvar11010
Tartışma21020
Deney11010
Bireysel Çalışma21020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ14              
ÖÇ2 4             
ÖÇ3  4            
ÖÇ4   3  3        
ÖÇ5               
ÖÇ6               
ÖÇ7               
ÖÇ8               
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00