Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ZBB3042016956 | SERT ÇEKİRDEKLİ MEYVELER | Zorunlu | 3 | 6 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
• Sert çekirdekli meyve türlerinin yetiştiriciliği ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgilerin öğrencilere kazandırılmasıdır |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Saim Zeki BOSTAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sert çekirdekli meyve türlerinin dünyada ve ülkemizdeki durumu hakkında bilgi sahibi olur. | 2 | Bütün sert çekirdekli meyve türlerinin yetiştiricliği hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | Bu meyve türleri hakkında geleceğe yönelik projeksiyonlar çizebilir | 4 | Sert çekirdekli meyve türlerinde bahçe kurabilir, bütün teknik ve kültürel uygulamaları yapabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
• Türkiye meyveciliğinin genel durumu
• Sert çekirdekli meyveler üretim ve tüketim durumu ile geleceğe yönelik projeksiyonlar
• Şeftali yetiştiriciliği
• Nektarin yetiştiriciliği
• Kayısı yetiştiriciliği
• Erik yetiştiriciliği
• Kiraz yetiştiriciliği
• Vişne yetiştiriciliği
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Türkiye meyveciliğinin genel durumu | | | 2 | Sert çekirdekli meyveler üretim ve tüketim durumu ile geleceğe yönelik projeksiyonlar | | | 3 | Şeftali yetiştiriciliği | | | 4 | Şeftali Yetiştiriciliği | | | 5 | Nektarin yetiştiriciliği | | | 6 | Kayısı yetiştiriciliği | | | 7 | Kayısı yetiştiriciliği | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Kayısı yetiştiriciliği | | | 10 | Erik yetiştiriciliği | | | 11 | Erik yetiştiriciliği | | | 12 | Erik yetiştiriciliği | | | 13 | Kiraz yetiştiriciliği | | | 14 | Kiraz yetiştiriciliği | | | 15 | Vişne yetiştiriciliği | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Özçağıran, R.; Ünal, A.; Özeker, E.; İsfendiyaroğlu, M., 2005. Ilıman İklim Meyve Türleri: Sert Çekirdekli Cilt I, EÜZF Yayınları No: 553, 229 s.
Özbek, S., 1978. Özel Meyvecilik (Kışın Yaprağını Döken Meyve Türleri). Çukurova Üniversitesi Yayınları, No: 128, 486 s., Adana |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 1 | 6 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | 5 | | 4 | | | | | | | ÖÇ3 | 3 | | | | | | | 4 | | | 3 | | | ÖÇ4 | | | 3 | 5 | | 5 | | | | 4 | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|