Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ZBB2142016956 | SULAMA VE DRENAJ | Zorunlu | 2 | 4 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilere sulama ve öneminin benimsetilmesi,
Toprak su içeriğinin kavratılması
Bitki su ihtiyacının belirleme yöntemlerini öğrenme,
Sulama yöntemlerini öğrenme ve sulama projesi geliştirebilme
Drenaj projeleri geliştirebilme
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Tahsin TONKAZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sulamanın tanımı ve önemini anlar | 2 | Bitki toprak su ilişkilerini bilir | 3 | Bitki su ihtiyacını hesaplayabilir | 4 | Sulama suyu ihtiyacını hesaplayabilir | 5 | Sulama yöntemlerini bilir | 6 | Drenaj sistemlerinin önemini bilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Sulamanın tanımı ve önemi
Toprak bitki su ilişkileri
Bitki su tüketimi
Sulama suyu gereksinimi
Sulama yöntemleri
Drenaj ve drenaj sistemleri
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sulamanın tanımı ve önemi, hidrolojik döngü,
| | | 2 | Toprak-bitki-su ilişkileri
| | | 3 | Toprak nemi ifade biçimleri
| | | 4 | Toprak nemi belirleme yöntemleri
| | | 5 | Toprağın su iletim özellikleri
| | | 6 | Bitki su tüketimi belirleme yöntemleri
| | | 7 | Ara sınav
| | | 8 | Blaney-Criddle yöntemi ile su tüketiminin hesaplanması
| | | 9 | Sulama zamanı planlaması ve Sulama randımanları, Sulama suyu ihtiyacı
| | | 10 | Arazinin sulamaya hazırlanması
| | | 11 | Tarla içi su dağıtım sistemleri
| | | 12 | Akış ölçümleri
| | | 13 | Sulama yöntemleri
| | | 14 | Drenajın tanımı ve kapsamı
| | | 15 | Drenaj sistemleri
| | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1 Güngör,Y., Erözel, Z.,Yıldırım,O., Sulama, Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayın No:1540, Ders Kitabı:493, ANKARA
2 Kanber, R.,1999, Sulama, Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Tarımsal Yapılar ve Sulama Bölümü, Genel Yayın No:174, Ders Kitapları Yayın No:A-52,ADANA
3 R.K. Sharma, T.K. Sharma, 2008, Irrigation Engineering, S.Chand & Company Ltd.,NEW DELHI
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 15 | 3 | 45 |
Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | 4 | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | 4 | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | 4 | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | 3 | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | 4 | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | 4 | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|