|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ZBB1052016956 | KİMYA | Zorunlu | 1 | 1 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Dersin temel amacı maddenin özellikleri ve ölçümü, atomun yapısı, moleküller, bileşikler ve kimyasal reaksiyon türleri, maddenin halleri, kimyasal bağlar ve molekül şekilleri ve çözeltiler hakkında bilgi vermektir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Ü. Melek ÇOL AYVAZ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Element- atom, bileşik-karışım arasındaki farklılıkları bilir. | 2 | Çeşitli bileşiklerin formüllerini yazıp adlandırmasını yapabilir. | 3 | Birimleri bir birlerine dönüştürerek çözeltilerin seyreltilmesinin çözünenin derişimini nasıl etkileyeceği, kütle yüzdelerini kullanarak bir bileşiğin deneysel formülünün belirlenmesini hesaplayabilecektir. | 4 | Çok elektronlu atom ve iyonların elektron dağılımlarının yazılışı, periyodik tablonun genel özellikleri hakkında bilgiye sahip olur. | 5 | Stokiometrik katsayının ne anlam geldiğini, mol oranıyla ne denmek istendiğini, bir reaksiyonda hangi reaktifin sınırlayıcı reaktif olduğunu ve reaksiyonun teorik ve deneysel veriminin nasıl hesaplanacağı konularında bilgiye sahip olur. | 6 | İyonik ve kovalent bağlar arasındaki farkı açıklayabilir. | 7 | Basıncın nasıl oluştuğunu ve gaz kanunlarını açıklayabilir. | 8 | Buharlaşma entalpisinin ve kaynama noktasının moleküller arası etkileşime bağlılığını, metalik, iyonik, ağ örgülü ve moleküler katıların yapıları ve özellikleri arasındaki farkı açıklayabilir. | 9 | Camı ıslatan veya ıslatmayan sıvıları ayır edebilir ayrıca hal değişimleri sırasında verilmesi veya alınması gereken ıs miktarını hesaplayabilir. | 10 | Benzer-benzeri çözer ifadesinin ne anlama geldiğini, çözeltilerin nasıl oluştuğunu ve hazırlandığını, çözeltilerin yüzdesini, molaritesini, normalitesini, molalitesini ve mol kesrini nasıl hesaplanacağını bilir. Saf çözücü ile çözeltinin donma noktası, kaynama noktası ve buhar basınçlarının farkının hangi yönde olduğunu bilir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Kimya ve Madde, Atomun Yapısı ve Periyodik Tablo, Atom Kütleleri ve Mol Kavramı, Kimyasal Bağlar, Kimyasal Formüller ve Tepkime Denklemleri, Gazlar, Katılar, Sıvılar ve Hal Değişimleri, Çözeltiler, | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Kimyanın Amacı
Birim Sistemi
Anlamlı Sayılar
Çevirme Faktörü ve Hesaplamalar
Madde
| | | 2 | Atom Modelleri
Periyodik Çizelge
| | | 3 | Atom Kütleleri
Mol ve Molekül Kavramları
| | | 4 | Metalik Bağ
Lewis Yapıları ve Oktet Kuralı
İyonik Bağ
Kovalent Bağ
Moleküller Arası Bağlar
| | | 5 | Kimyasal Formüllerin Yazılması ve Okunması
Basit ve Molekül Formülleri
| | | 6 | Kimyasal Tepkimelerin Denkleştirilmesi
| | | 7 | Stokiyometrik Hesaplamalar | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Gazların Genel Özellikleri
Gaz kanunları
İdeal Gazların Hal Denklemi
| | | 10 | Gazların Mol Kütlesi Tayini
Gaz Karışımları ve Dalton Kısmi Basınçlar Kanunu
| | | 11 | Katıların Genel Özellikleri
İyonik Katılar
Metalik Katılar
Moleküler Katılar
Ağ Örgülü Katılar
Kristal Yapıları
| | | 12 | Sıvıların Özellikleri
Buharlaşma ve Sıvıların Buhar Basıncı
Kaynama ve Kaynama Noktası
Donma ve Donma Noktası
Hal Değişimlerinde Isı Değişimi
| | | 13 | Çözünürlüğe Etki Eden Faktörler
Çözeltilerin Hazırlanması ve Derişimi
Çözeltilerin Buhar Basıncı
Çözeltilerin Donma Noktası
Çözeltilerin Kaynama Noktası
Osmotik Basınç
| | | 14 | FİNAL SINAVI | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | ALPAYDIN, S., ŞİMŞEK, A., 2009. Genel Kimya, Nobel Yayın Dağıtım | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1,5 | 1,5 | Final Sınavı | 1 | 1,5 | 1,5 | Bütünleme Sınavı | 1 | 1,5 | 1,5 | Derse Katılım | 12 | 4 | 48 | Problem Çözümü | 5 | 1 | 5 | Soru-Yanıt | 2 | 1 | 2 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 | | 10 | 1 | 10 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 1 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | 2 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | 3 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | 1 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | 1 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | 4 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | 3 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|