Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
YBH2102017852YABAN HAYATINDA BİYORESTORASYONZorunlu244
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Karasal ekosistemlerde sistem bileşimi ve işlevlerinin amaç doğrultusunda yeniden yapılandırılması hakkında bilgi vermek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Hakan YILMAZ
Öğrenme Çıktıları
1Ekosistemin yapısı, işlevi, tahrip, tahrip görmüş ekosistemler ve süksesyon hakkında bilgi edinmek
2Ekosistemin yapısını ve işleyişini tanımlayıp analiz edebilmek
3Ekosistemin bileşenleri ve işlevlerini analiz ettikten sonra sistemin yönetimin ve toplumun istekleri doğrultusunda bileşim, görünüm ve işlevsel olarak yapılandırılmasını sağlayabilmek
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
koloji ve restorasyon ekolojisinin teorik temeli, Tahrip ve bitki toplumlarında süksesyon dinamiği, Su kenarı (riparian) ekosistemlerinin önemi ve işlevi, Su-kenarı ekosistemlerinin yeniden yapılandırılması, Yangının ekosisteme etkisi,yangın sonrası süksesyon ve yangın görmüş alanların yeniden yapılandırılması, Populasyonların ekosistem restorasyonuna genetik ve eko-fizyolojik kapasite ve tepkileri, Populasyonların ekosistem restorasyonuna genetik ve eko-fizyolojik kapasite ve tepkileri, Kurak alan Rehabilitasyonu, Mikoriza, Bitki toplumlarının dinamik yapısı ve toplum bazında restorasyon, İstilacı türler, istilacı türlerin ekolojisi ve kontrolü, Kumulların tahribi, kumullarda süksesyon dinamiği ve yeniden yapılandırılması, İşlevlerin yeniden yapılandırılması (restorasyonu), topoğrafik heterojenlik, besin ağı yaklaşımı vb., Ekolojik restorasyonda istatistik; veri toplama ve analizi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ekoloji ve restorasyon ekolojisinin teorik temeli
2Tahrip ve bitki toplumlarında süksesyon dinamiği
3Su kenarı (riparian) ekosistemlerinin önemi ve işlevi
4Su-kenarı ekosistemlerinin yeniden yapılandırılması
5Yangının ekosisteme etkisi,yangın sonrası süksesyon ve yangın görmüş alanların yeniden yapılandırılması
6Populasyonların ekosistem restorasyonuna genetik ve eko-fizyolojik kapasite ve tepkileri
7Populasyonların ekosistem restorasyonuna genetik ve eko-fizyolojik kapasite ve tepkileri
8Ara sınav
9Kurak alan Rehabilitasyonu
10Mikoriza
11Bitki toplumlarının dinamik yapısı ve toplum bazında restorasyon
12İstilacı türler, istilacı türlerin ekolojisi ve kontrolü
13Kumulların tahribi, kumullarda süksesyon dinamiği ve yeniden yapılandırılması
14İşlevlerin yeniden yapılandırılması (restorasyonu), topoğrafik heterojenlik, besin ağı yaklaşımı vb
15Yılsonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Alan Çalışması8324
Örnek Vaka İncelemesi4520
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11212
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)110
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21
ÖÇ155555555             
ÖÇ255555555             
ÖÇ355555555             
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00