Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | YBH1092017852 | DOĞA KORUMA VE BİYOÇEŞİTLİLİK | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Çevresel temel kavramlar, ulusal ve uluslararası ölçekte çevre sorunları ve politikaları hakkında yeterli bilgi ve donanıma sahip olmalarını sağlamak ve çevre duyarlılıklarını arttırmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Dr. Burcu DEMİREL YILMAZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Küresel ölçekte çevre sorunlarını, bu sorunların nedenleri ve sonuçlarını ve çevresel sorunları önlemeye yönelik entelektüel birikime sahip olacaktır. | 2 | Çevre sorunlarına neden olan faktörleri tanımlayabilecek, Çevre koruma ve ekonomik büyüme arasındaki bağlantıyı analiz edebilecektir. | 3 | Çevre-insan ilişkisini bilgi toplumu ve tüketim kültürü bağlamında değerlendirebilecek, Çevreci akım ve bu akım içindeki siyasallaşmayı açıklayabilecektir. | 4 | Küresel ölçekte çevre politikalarının aktörleri, yaşanan süreçler ve hukuki metinleri inceleme imkânı bulacaktır. | 5 | Türkiye özelinde AB çevre politikaları konusunda detaylı bilgi sahibi olacaktır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Temel ekolojik kavramlar ve ilkeleri, Çevre ve insan ilişkileri, Çevre sorunları ve tarihsel gelişimi, çevre sorunlarının yerel-bölgesel ve küresel ölçekte değişen yapısı, uluslararası hukukta çevrenin algılanışı, uluslararası çevre politikalarının araçları, aktörleri ve karar alma sürecinde etkin olan değişkenler, Çevresel ekonomide içsellikler ve dışsallıklar ilkesi, Sürdürülebilir kalkınma, ekolojik ayak izi, çevre ve kalkınma hakkı, Küresel çevre politikaları ve AB uyum süreci Türkiye’nin bölgesel ve küresel ölçekte çevresel etkinliği. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin Planı, Ekoloji, Çevre Bilimleri ve Biyoçeşitlikle ilgili temel kavramlar | | | 2 | Paskalya Adası’nın Hikayesi, Sistem İlişkileri | | | 3 | “Doğaya egemen olma” düşüncesi bağlamında İnsan ve Doğa İlişkileri | | | 4 | Çevre-Sistem ve Toplumsal Etkinlikler | | | 5 | Çevre Etiği | | | 6 | Çevre Sorunları | | | 7 | Türkiye’de Çevre Sorunları | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Sürdürülebilir Kalkınma | | | 10 | Türkiye'nin biyoçeşitliliği ve endemizm. Ulusal ve uluslararası biyoçeşitlilikle ilgili sözleşmeler. | | | 11 | Türkiye'nin biyoçeşitliliği ve endemizm. Ulusal ve uluslararası biyoçeşitlilikle ilgili sözleşmeler. | | | 12 | Ekolojik Ayak izi ve bileşenleri | | | 13 | Çevreci Akım ve Siyasal Çevrebilim | | | 14 | Çevre ve Uluslararası İlişkiler | | | 15 | Çevre Politikası ve Yönetimi, Çevre Yönetimine Katılım ve Gönüllü Çevre Kuruluşları | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 17 | 17 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | 5 | | 5 | 5 | | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | 5 | | 5 | 5 | | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | 5 | | 5 | 5 | | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | 5 | | 5 | 5 | | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | 5 | | 5 | 5 | | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|