Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
LOJ1222016777İLETİŞİM VE MÜŞTERİ İLİŞKİLERİZorunlu122
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Öğrencinin, İşletmenin hedef ve stratejilerine göre müşteriler ile iletişim kurabilmesini ve müşterilerin özelliklerine göre sınıflandırılmasına yardımcı olabilmesini, online alışveriş sisteminin özelliklerine göre online tüketici davranışlarını, müşterilerin satınalma yöntem ve sıklıklarına göre de geleneksel tüketici davranışlarını yorumlayabilmesini, randevu alma ve verme kurallarına göre, randevu düzenleyebilmesini ve izleyebilmesini, ağırlama tekniklerine göre müşteriyi ağırlayabilmesini, müşteriyi elde tutma programlarına göre, müşteri değeri yaratmak konusunda ve müşteri memnuniyeti ölçme tekniklerine göre müşteri memnuniyet ölçümüne yardımcı olmayı sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Ayşe KOCA
Öğrenme Çıktıları
1Müşteri ilişkilerinin yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak
2Müşteri randevu ve kabul programı yapmak
3Müşteriyi tanımak ve müşteri ilişkileri kurmak
4Müşteri memnuniyetini artırmak
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
İletişim becerisinin kulanılabilmesi.
Dersin İçeriği
İletişim alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiler. Temel kavramların kuramsal irdelenmesi. Müşteri ilişkilerinin yönetimi hakkında bilgiler Müşteri randevu ve kabul programı hakkında bilgiler Müşteriyi tanımak ve müşteri ilişkileri kurma hakkında bilgiler Müşteri memnuniyetini artırma hakkında bilgiler Müşteri tüketim alışkanlıklarını ve müşteri potansiyelini tespit etme hakkında bilgiler
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Müşteriler ile iletişim kurmak-1
2Müşteriler ile iletişim kurmak-2
3Müşterilerin sınıflandırılmasına yardımcı olmak
4Online tüketici davranışları ile ilgili bilgileri yorumlamak -1
5Online tüketici davranışları ile ilgili bilgileri yorumlamak -2
6Geleneksel tüketici davranışları ile ilgili bilgileri yorumlamak -1
7Geleneksel tüketici davranışları ile ilgili bilgileri yorumlamak -2
8Vize Sınavı Geleneksel tüketici davranışları ile ilgili bilgileri yorumlamak -3
9Randevu düzenlemek ve izlemek -1
10Randevu düzenlemek ve izlemek -2
11Müşteriyi ağırlamak
12Müşteri değeri yaratmak konusunda katkı sağlamak
13Müşteri memnuniyetinin ölçümüne katkı sağlamak
14Müşteri şikayetleri yönetimine katkı sağlamak
15Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma166
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1555555551451155 
ÖÇ2555555551451155 
ÖÇ3555555551451155 
ÖÇ4555555551451155 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00