Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ÇGE1212014938 | KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ | Zorunlu | 1 | 1 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders ile özel eğitim alanında eğitimi alan öğrencinin kaynaştırma eğitimi ile ilgili bilgi ve uygulama yeterliliği kazandırılacaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Ayşe MERİÇ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kaynaştırma öğrencisini tanımak | 2 | Kaynaştırma eğitimini uygulamada sınıf öğretmenine destek olmak |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Kaynaştırma eğitimini tanımak, Kaynaştırma eğitimi alan çocuğun gelişimsel gereksinimleri, Kaynaştırma öğrencilerinin özel gereksinimlerine uygun öğrenme ortamını hazırlama, Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kaynaştırma eğitimini tanımak | | | 2 | Kaynaştırma eğitimi alan çocuğun gelişimsel gereksinimleri | | | 3 | Kaynaştırma öğrencilerinin özel gereksinimlerine uygun öğrenme ortamını hazırlama | | | 4 | Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama | | | 5 | Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama | | | 6 | Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama | | | 7 | Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama | | | 10 | Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama | | | 11 | Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama | | | 12 | Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama | | | 13 | Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama | | | 14 | Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama | | | 15 | Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
-Ataman, Ayşegül (Ed) Özel Gereksinimli Çocuklar, Özel Eğitime Giriş, Gündüz yy. 2005
-Sucuoğlu,B.1994.Kaynaştırma Programlarında Anne Baba Katılımı. Ankara Üniversitesi Özel Eğitim Dergisi. 2(2)
-Eripek, S. “Engelli Çocukların Normal Sınıflar Yerleştirilmesi Kaynaştırma” Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi.s.157-167
-Özyürek,M.1990.Özel Eğitimde Normalleştirmenin Doğurguları.
-Varol, N.Özel Eğitimde Kaynaştırma Nasıl Olmalıdır
-Gönül Kırcaali-Sema Batu, Kaynaştırma. Kök yayıncılık
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 0,5 | 7 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|