|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İYDB11520109129 | YABANCI DİL-I | Zorunlu | 1 | 1 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | - Bu ders ile öğrencilerin "Common European Framework" A1 düzeyinde İngilizce öğrenmeleri,
- Temel dilbilgisine sahip olmaları,
- Dinlediklerini anlamaları,
- Karşılıklı konuşabilmeleri,
- Okuduklarını anlamaları,
- Kendilerini yazıyla ifade edebilmeleri amaçlanmaktadır.
| Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Temel konularda diyaloglar oluşturabilme | 2 | Yeni kelimeler öğrenebilme | 3 | Artan kelime bilgisi ile cümle, paragraf ve metin düzeyinde okuduğunu anlayabilme |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | • Introducing yourself and friends; saying hello and good-bye;
• Exchanging personal information
• Talking about jobs
• Counting numbers
• Talking about people’s ages, birthdays
• Talking about possessions
• Talking about the favourites we have got
• Talking about family members
• Talking about people’s physical appearances, characters and personalities
• Describing the places people live in
• Talking about the furniture and the things used at home
• Talking about food and drinks
• Ordering food at a restaurant
• Talking about shop names
• Doing shopping
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Greetings; Introducing yourself; Subject Pronouns, Possessive Adjectives | | | 2 | Exchanging personal information (age, country, nationality, job), Writing sentences to introduce other people, Listening for specific information | | | 3 | The simple present verb “to be”, Cardinal and ordinal numbers | | | 4 | Asking and answering birthdays, telephone numbers, Making dialogues to exchange personal information, Listening to dialogues to fill in the gaps | | | 5 | Singular and Plural nouns, “This /that, These / those” | | | 6 | Have hot / has got”, Adjectives describing people and things | | | 7 | Revision and Consolidation | | | 8 | Mid-tem Exam | | | 9 | Possessive “’s”, Nouns used for family members | | | 10 | Adjectives describing people’s physical appearances and personalities | | | 11 | “There is / There are”, Adjectives used to describe places | | | 12 | Nouns used for the parts of a house, the furniture | | | 13 | Nouns used for food and drinks, How to make uncountable nouns countable, “How much , How many, A lot of, Some, Any” | | | 14 | Ordering food at a restaurant ( “Can I /we ..... please?”, “(What) would you like ....?”, “I’d like....”, Nouns for shops, doing shopping | | | 15 | Revision and Consolidation | | | 16 | Final Exam | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | BEKTAŞ, Mine, English Break A1, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara, 2011. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 2 | 14 | 28 | Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 1 | 8 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 1 | 8 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 2 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|