Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OTM10120228115 | TEKNİK RESİM | Zorunlu | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu derste; Teknik resim çizmek ve okumak yeterliliğinin kazandırılması amaçlanmıştır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Bekir DUZCAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Resimleri ölçeklendirebilir ve yazı alanlarını kullanır. | 2 | Teknik resme ait uluslar arası standartları kavrar. Cisimlerin görünüşlerini çıkarabilir ve eksik görünüşlerini tamamlar. | 3 | Ölçülendirme normlarını bilir ve resim üzerinde ölçülendirme yapar. | 4 | Cisimlerin persfektif görünüşlerini çeşitli yöntemlerle çizer ve kesit alma yöntemleri ile iç yapılarını ifade eder. | 5 | Çizgi biçimlerini, norm yazı ve rakamları bilir ve kullanır. | 6 | Çizimler üzerinde yüzey işleme işaretleri ve tolerans gösterimlerini bilir. Şekil ve konum toleranslarını bilir ve çizim üzerinde kullanır. | 7 | Teknik Resim çizimlerinde kullanılan ekipmanları tanır ve uygun şekilde kullanır. | 8 | Kesit alma kurallarını bilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Teknik Resmin Tanımı, Amacı ve önemi. Standartlar.Geometrik Çizimler
İzdüşüm Yöntemleri ve görünüş çıkarma. Perspektif Resim.Ölçülendirme ve Ölçekler.Kesit görünüşler. Perspektifin tanımı ve önemi. Tek ve iki görünüşle ifade edilen parçaların perspektifini çizme. Üç görünüşle ifade edilen parçaların perspektifi. Toleranslandırma. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Teknik resmin endüstrideki yeri ve önemi, çizim araç gereçleri, yazı ve rakamlar, çizgi ve çeşitleri | Teknik resmin endüstrideki yeri ve önemi, çizim araç gereçleri, yazı ve rakamlar, çizgi ve çeşitleri | | 2 | Geometrik çizim yapmak | Geometrik çizim yapmak | | 3 | Görünüş Çıkarma ve izdüşümü kavramının tanım ve sınıflandırılması | Görünüş Çıkarma ve izdüşümü kavramının tanım ve sınıflandırılması | | 4 | İzdüşümü düzlem çeşitleri | İzdüşümü düzlem çeşitleri | | 5 | Ölçülendirme yapmak | Ölçülendirme yapmak | | 6 | Perspektifin tanımı ve önemi | Perspektifin tanımı ve önemi | | 7 | Tek ve iki görünüşle ifade edilen parçaların perspektifini çizme | Tek ve iki görünüşle ifade edilen parçaların perspektifini çizme | | 8 | Arasınav | Arasınav | | 9 | Üç görünüşle ifade edilen parçaların perspektifi | Üç görünüşle ifade edilen parçaların perspektifi | | 10 | Dairenin perspektifi | Dairenin perspektifi | | 11 | Kesit almanın tanımı ve önemi, | Kesit almanın tanımı ve önemi, | | 12 | Kesit çizgileri ve açıları, tarama ilkeleri | Kesit çizgileri ve açıları, tarama ilkeleri | | 13 | Kesit uygulamaları | Kesit uygulamaları | | 14 | Cross-section applications | Cross-section applications | | 15 | Yüzey işleme işaretleri | Yüzey işleme işaretleri | | 16 | Dönem sonu sınavı | Dönem sonu sınavı | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders Kitabı / Malzemesi |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | | | ÖÇ2 | 4 | 3 | | | | | | | | | | | | | 5 | 5 | | | | 5 | | | ÖÇ3 | | | 5 | | | | | | | | | | | 3 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | 5 | | | | | | | | | | | 5 | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | 3 | | | | | | | | | | | 4 | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | 5 | | | | | | | | | 5 | | | | | 5 | 5 | | ÖÇ8 | | | 4 | | | | | | | | | | | 3 | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|