Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MBS0112018332 | DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU | Seçmeli | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin temel amacı okullarda DEHB’i olan öğrencileri tanıma, ayırt etme ve doğru yönlendirme için gerekli olan bilgileri öğretmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunun (DEHB) tanımı ve özelliklerini bilir.
DEHB’in temel belirtilerini tanıyabilir.
DEHB’in temel nedenleri ve oluşumundaki risk faktörlerini bilir.
DEHB’i olan öğrencilere doğru ve yanlış yaklaşım biçimlerini ayırt edebilir.
Okul-aile işbirliğini sağlamak amacıyla yapılabilecekler hakkında fikir üretebilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yoktur |
Dersin İçeriği |
DEHB’in tanımı ve özellikleri; DEHB’in nedenleri; DEHB’in belirtileri; DEHB oluşumunda risk faktörleri; DEHB tipleri; DEHB’in fizyolojik, duygusal ve sosyal etkileri; DEHB’in öğrenme ve okul başarısı üzerindeki etkileri; DEHB’i olan çocuğa yaklaşım biçimleri; Okul-aile işbirliğinin sağlanması; DEHB’i olan çocuğun eğitimi; DEHB’te yönlendirme. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | 1. Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunun (DEHB) tanımı ve özellikleri
2 DEHB’in temel belirtileri (Dikkat eksikliği, aşırı hareketlilik, dürtüsellik)
3 DEHB’in nedenleri
4 DEHB’in çocuk üzerindeki fizyolojik etkileri
5 DEHB’in çocuk üzerindeki duygusal etkileri
6 DEHB’in çocuk üzerindeki sosyal etkileri
7 DEHB’in öğrenme ve okul başarısı üzerindeki olası etkileri
8 Ara Sınav 1
9 DEHB tipleri
10 DEHB tipleri
11 DEHB’i olan çocuklara doğru ve yanlış yaklaşım biçimleri
12 DEHB’i olan çocukların eğitimi
13 DEHB’i olan öğrencilerin yönlendirilmesi
14 DEHB’i olan öğrencilerde okul-aile işbirliğinin sağlanması
15 Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Abalı, O. (2012). Hiperaktivite ve dikkat eksikliği. Deha Terapi eğitim danışmanlık ltd şti. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yoktur |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 70 | 70 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|