Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MBZ1032018334 | EĞİTİM SOSYOLOJİSİ | Zorunlu | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Doğa bilimleri ve sosyal bilimler arasındaki farkları açıklamak. Sosyal bilimler metodolojisi konusunda bakış açısı ortaya koymak. Sosyolojinin ortaya çıkması, gelişmesi ve ortaya çıkışı konusunda bilgi sahibi olmak. Eğitim ve sosyoloji arasındaki ilişkiyi açıklayabilmek. Sosyolojinin eğitime katkılarını, eğitim sorunlarının anlaşılmasına ve çözümlenmesine yapacağı katkı konusunda farkındalık oluşturmak. Sosyolojinin genel amaç ve felsefesini kazandırmak, sosyolojideki temel kavram ve ilkeleri öğrenciye kazandırmak, sosyoloji ve eğitim arasındaki karşılıklı ilişki ve bağlantıyı göstermek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Şenol Sezer Dr. Öğr. Üyesi Tuba Acar Erdol |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Toplumu, toplumsal kurumları tanıtır. | 2 | Kültürü ve kültürel yapılanmayı tanıtır. | 3 | Toplum içinde eğitimin işlevini ortaya koyar. | 4 | Toplumsal gelişimde eğitimin rolünü açıklar. | 5 | Kültürün gelişmesinde ve aktarımında eğitimin rolünü açıklar. | 6 | Eğitim ve politika, eğitim ve kültür arasındaki ilişkiyi analiz eder. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Sosyolojinin tanımı, sosyolojinin alt dalları, eğitim sosyolojisinin tanımı, kapsamı ve gelişimi, toplumsallaşma süreci, eğitimin toplumsal işlevleri, yabancılaşma ve eğitim, toplumsal hareketlilik ve eğitim, nüfus ve eğitim, göç, medya, küreselleşme ve bunların eğitim sistemine etkisi, toplumsal bir sistem olarak okul, okul-çevre ilişkisi, okul ve şiddet, politika ve eğitim, ekoloji ve eğitim, öğretmenlik mesleği. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sosyolojinin tanımı, ortaya çıkışı ve gelişmesi | | | 2 | Sosyolojinin temel kavramları | | | 3 | Eğitim sosyolojisi, ortaya çıkışı ve gelişimi | | | 4 | Eğitim ve toplum, eğitimin sosyal boyutu | | | 5 | Sosyal bir toplum olarak okul | | | 6 | Nüfus ve eğitim | | | 7 | Toplumsal değişim ve okul | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Öğretmenlik mesleği | | | 10 | Sosyal politika ve eğitim | | | 11 | Ekoloji ve eğitim | | | 12 | Kalkınma ve eğitim | | | 13 | Eğitim ve ekonomi | | | 14 | Eğitim ve toplumsal değerler | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Tezcan, M. (1997). Eğitim Sosyolojisi. Ankara
Kaya, M. (1985). Eğitim Sosyolojisi. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi yayınları.
Akyüz, H. (1991). Eğitim Sosyolojisinin Temel Kavramları Üzerine Bir Araştırma. İstanbul: Milli eğitim Bakanlığı Yayınları.
Çelikkaya, H. (2013). Fonksiyonel eğitim sosyolojisiç Ankara: Nobel yayınları.
Erkal, M. B. Baloğlu – F. Baloğlu (2004). Ansiklopedik Sosyoloji Sözlüğü. İstanbul: Der Yayınları. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Derse Katılım | 14 | 5 | 70 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|