|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FME601 | MATEMATİK EĞİTİMİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE YAYIN ETİĞİ | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Bu ders, lisansüstü düzeyde öğrencilere eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri konusunda temel bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu bağlamda, bu dersin sonunda lisansüstü öğrencilerin; a) bilimsel araştırmaların kapsamını, temellerini, rolünü ve eğitim bilimleri alanındaki araştırmacıların rollerini tanımlayabilmelerine, b) yapılmış araştırmalarda sıkça kullanılan terim ve kavramlar ile araştırma tür, desen, yöntem ve tekniklerini tanımalarına, c) yapılan araştırmalara ulaşabilmeleri ve onlardan etkili bir şekilde yararlanabilmelerine, d) eğitimle ilgili bilimsel bir araştırmaya konu olabilecek bir problemi inceleyerek, uygun araştırma türü, deseni, yöntemi ve tekniklerini seçip, bir araştırma tasarlayabilmelerine, e) hazır veri toplama araçlarından yararlanabilmelerine, f) içerik açısından araştırmanın amacı ve araştırma sorularına; biçim açısından APA yazım kurallarına uygun bir araştırma raporu yazabilmelerine ve g) bilimsel araştırmalarda geçerlik, güvenirlik ve etik konularını tanımlayabilmelerine yardımcı olmak amaçlanmaktadır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Aslıhan OSMANOĞLU | Öğrenme Çıktıları | 1 | Bilimsel araştırmaların önemini ve gerekliliğini kavrama | 2 | Bir araştırmanın genel sürecini algılama ve aşamalarını kavrama. | 3 | Temel araştırma türlerini tanıma ve birbirinden ayırt edebilme. | 4 | Bilimsel yayınları (makale, bildiri, poster, tez, proje vb) ve aralarındaki farkları kavrama. | 5 | Matematik eğitimine yönelik bilimsel (ve diğer) araştırmalara ulaşma, inceleme ve derleme yapabilme. | 6 | Matematik eğitimine yönelik bir araştırmayı tasarlama, uygulama, yazma ve sonuçlarını sunabilme. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Bilim ve bilimsel çalışma, Literatür tarama, Bilimsel araştırma türleri, yöntem ve teknikleri, bilimsel çalışmanın planlanarak yürütülmesi. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Bilim nedir - Araştırma ve bilimsel araştırma nedir - Araştırmanın ve bilimsel araştırmanın önemi ve gerekliliği. | | | 2 | Bilimsel eserler, ürünler nelerdir - Nasıl üretilir Nasıl Yayımlanır Nasıl ulaşılır - Bir bilimsel araştırmanın genel yapısının tanıtılması. | | | 3 | Basılı ve elektronik ortamlarda bilimsel eserlere yönelik tarama yapma ve yararlanma yöntemlerinin tanıtılması. - Ulusal veri tabanlarında tarama yapma. - Uluslararası veri tabanlarında tarama yapma. | | | 4 | Ortaöğretim Mat. Dersi Öğretim Programları ve Özel Alan Yeterlikleri perspektifinden araştırmaya bakış. | | | 5 | Bilimsel araştırmalarda temel yaklaşımlar - Nicel araştırma paradigması - Nitel araştırma paradigması ve iki paradigmanın karşılaştırılması | | | 6 | Araştırma Türleri - Deneysel Araştırmalar - Nedensel Karşılaştırma Araştırmaları - Korelasyonel Araştırmaları | | | 7 | Araştırma Türlerine Genel Bakış - Tarama Araştırmaları - Eylem Araştırmaları - Etnografik Araştırmalar - Meta-Analiz Çalışmaları | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Matematik ve matematik eğitimi alanlarında bilimsel bildiri ve poster örneklerinin incelenmesi ve tartışılması. | | | 10 | Matematik ve matematik eğitimi alanlarında bilimsel bildiri ve poster örneklerinin incelenmesi ve tartışılması | | | 11 | Matematik ve Matematik Eğitimi Alanlarında Bilimsel Makale Örneklerinin İncelemeler ve bir makalenin genel yapısına yönelik tartışma. (Tarama, Review Derleme ve Çeviri, Tipi) | | | 12 | Matematik ve Matematik Eğitimi Alanlarında Bilimsel Makale Örneklerinin İncelemeler ve bir makalenin genel yapısına yönelik tartışma. (Tarama, Review Derleme ve Çeviri, Tipi) | | | 13 | Matematik ve Matematik Eğitimi Alanlarında Bilimsel Makale Örneklerinin İncelemeler ve bir makalenin genel yapısına yönelik tartışma. (Araştırma Makaleleri) | | | 14 | Yıl sonu proje çalışmalarının değerlendirilmesi | | | 15 | Yıl sonu proje çalışmalarının değerlendirilmesi | | | 16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | -- Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri (19. Baskı). Pegem.
- Fraenkel, J.R., Wallen, N.E., & Hyun, H. (2011). How to design and evaluate research in education (8th ed.). McGraw-Hill.
- Ekiz, D. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri (3. Baskı). Anı.
- Metin, M. (2015). Kuramdan uygulamaya eğitimde araştırma yöntemleri (2. Baskı). Pegem.
- Özmen H. & Karamustafaoğlu, O. (2019). Eğitimde araştırma yöntemleri (2. Baskı). Pegem.
- Modern Araştırmacı (2008), Jacques Barzun ve Henry F. Graff, Tübitak Yayınları.
-- Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş (2010), Salih Çepni, KTÜ, Fatih Eğitim Fakültesi Yayınları.
-- Key Ideas in Educational Research (2006), David Scott ve Marlene Morrison, Continuum.
-- Ortaöğretim Matematik Öğretmeni Özel Alan Yeterlikleri, Cengiz Alacacı ve ark. MEB. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Tartışma | 8 | 3 | 24 | Soru-Yanıt | 14 | 3 | 42 | Takım/Grup Çalışması | 5 | 1 | 5 | Alan Çalışması | 3 | 8 | 24 | Rapor Hazırlama | 3 | 8 | 24 | Rapor Sunma | 3 | 1 | 3 | Makale Kritik Etme | 4 | 3 | 12 | Bireysel Çalışma | 2 | 3 | 6 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | 4 | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 4 | | | 4 | | | | 4 | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|