|
|
|
Doktora Programları
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
- MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ
- FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ
- Yüksek Lisans Dereceli Doktora
Program Tanımları
|
|
Kuruluş | 2016-2017 Eğitim öğretim yılında kurulmuştur. | Kazanılan Derece | Doktora | Derecenin Düzeyi | Doktora | Kabul ve Kayıt Koşulları | ALES sınavı puanı, lisans ve yüksek lisans başarı notu, Yabancı dilden KPDS, ÜDS veya YDS sınavından en az 55 almış olmak, bölümce yapılacak olan yazılı veya sözlü değerlendirmede başarılı olmak. | Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar | Ordu Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine göre doktora programına kabul edilen, ancak yüksek lisans derecesini başvurduğu lisansüstü programdan farklı alanlarda almış olanlara ilgili başkanlığın uygun görmesi halinde eksikliklerini gidermek amacıyla bilimsel hazırlık programı uygulanabilir. | Yeterlilik Koşulları ve Kuralları | Doktora programına başvurabilmek için adayların tezli yüksek lisans diplomasına sahip olmaları gerekmektedir. | Program Profili | Fen Bilgisi Eğitimi dalının amacı; eğitim, öğretim ve üst düzey özgün araştırmalar yapabilecek bilgi, beceri, tutum ve deneyime sahip, eleştirel düşünebilen, özgüveni yüksek, bilimsel araştırma yöntemlerini ve alanıyla ilgili yenilikleri ulusal ve uluslararası ölçekte izleme yeterliliğine sahip uzman bireyler yetiştirmektir. | Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle) | Doktora programından mezun olanlar, kamu, özel kurum ve kuruluşlarında başöğretmen, danışman ve yüksek öğretim kurumlarında öğretim elemanı olarak istihdam edilmektedir. | Üst Derece Programlarına Geçiş | Doktora programını tamamlayan öğrenciler doktora sonrası programlara başvurabilir. | Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme | Detaylı bilgi için Lisansüstü Eğitim-Öğretim yönetmeliğine bakınız. | Mezuniyet Koşulları | Programın ya da ilişkili olan diğer bölümlerin lisansüstü programlarında mevcut olan derslerden en az 24 kredilik ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 100 üzerinden en az 75 ağırlıklı not ortalaması elde eden, Doktora Yeterlik Sınavını başaran ve hazırladığı tez önerisini ve tezini seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere İlköğretim alanında doktora diploması verilir. Ordu Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğindeki ilgili şartların sağlanması gerekmektedir. | Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme ) | - | Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü) | Ordu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen bilimleri Bölümü Fen Bilgisi Eğitimi ABD 3. Kat
Prof. Dr. Cengiz ÖZYÜREK | Bölüm Olanakları | Tam donanımlı Fen Bilimleri araştırma laboratuvarı ve 40 bilgisayar kapasiteli bilgisayar laboratuvarımız, 1 toplantı salonumuz mevcuttur. |
Program Çıktıları
|
|
1 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme. | 2 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. | 3 | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | 4 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. | 5 | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme. | 6 | Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. | 7 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. | 8 | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | 9 | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. | 10 | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | 11 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | 12 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. | 13 | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme. | 14 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme. | 15 | Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. | 16 | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. | 17 | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. |
Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme
| TYYÇ | Program Çıktıları |
| 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| BİLGİ | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| BECERİ | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği ) | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Öğrenme Yetkinliği ) | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(İletişim ve Sosyal Yetkinlik ) | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Alana Özgü Yetkinlik) | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Müfredat
|
|
D : Ders U: Uygulama L: Laboratuvar
1
|
FBE702
|
İLERİ SİSTEMATİK
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
0
|
2
|
FBE717
|
KARŞILAŞTIRMALI FEN EĞİTİMİ PROGRAMLARI
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
0
|
3
|
FBE720
|
TEKNOLOJİ İLE ÖĞRETME VE ÖĞRENME
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
0
|
Toplam |
9
|
0
|
0
|
0
|
|
|
1
|
FBE725
|
ARAŞTIRMAYA-SORGULAMAYA DAYALI FEN EĞİTİMİ
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
0
|
2
|
FBE719
|
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNİN FEN EĞİTİMİNE ENTEGRASYONU
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
0
|
3
|
FBE715
|
EĞİTİMDE ÖĞRENME KURAMLARI
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
6
|
4
|
FBE710
|
FEN EĞİTİMİNDE NİTEL ARAŞTIRMA METODLARI
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
6
|
5
|
FBE707
|
FEN EĞİTİMİNDE ULUSLARARASI YAKLAŞIMLAR
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
0
|
6
|
FBE704
|
İLKÖĞRETİM PROGRAMLARINDA İŞLENEN KÜRESEL ÇEVRE SORUNLARI
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
6
|
7
|
FBE717
|
KARŞILAŞTIRMALI FEN EĞİTİMİ PROGRAMLARI
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
0
|
8
|
FBE703
|
ÖĞRENMENİN BİYOLOJİK TEMELLERİ
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
0
|
9
|
FBE700T-16
|
TEZ DANIŞMANLIĞI
|
Zorunlu
|
0
|
1
|
0
|
80
|
10
|
FBE700-16
|
UZMANLIK ALAN DERSİ
|
Zorunlu
|
8
|
0
|
0
|
80
|
Toplam |
32
|
1
|
0
|
178
|
|
|
1
|
FBE723
|
BİLİM FELSEFESİNİN TEMELLERİ
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
6
|
2
|
FBE726
|
FEN BİLİMLERİ DERSİNDE KAVRAM YANILGILARININ TESPİTİ VE GİDERİLMESİ
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
6
|
3
|
FBE708
|
KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ŞEMATİK ALGILAMA
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
6
|
4
|
FBE706
|
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR VE PROFESYONEL GELİŞİM
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
0
|
5
|
FBE700S-16
|
SEMİNER
|
Zorunlu
|
0
|
0
|
0
|
32
|
6
|
FBE705
|
SÖYLEM ANALİZİ VE ARGÜMANTASYON
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
6
|
Toplam |
15
|
0
|
0
|
56
|
|
|
|
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center
/ ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|