TR | EN
Doktora Programları
Yüksek Lisans Programları
Lisans Programları
Önlisans Programları
 
Yüksek Lisans Programları

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ - TEMEL EĞİTİM - SINIF ÖĞRETMENLİĞİ - Tezli Yüksek Lisans



Program Tanımları
Kuruluş
Program 10.06.2015 tarihinde açılmış olup 2015-2016 Akademik yılı Güz yarıyılında öğrenci almaya başlamıştır.
Kazanılan Derece
Tezli Yüksek Lisans
Derecenin Düzeyi
Yüksek Lisans
Kabul ve Kayıt Koşulları
Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.
Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
En az yedi ders, bir seminer dersi, ve tez çalışması olmak üzere en az 21 Ulusal Kredi, 120 AKTS Kredisi.
Program Profili
Programın amacı Sınıf Öğretmenliği dalında eğitim, öğretim ve üst düzey araştırma yapabilecek bilgi, beceri, tutum ve deneyime sahip, eleştirel düşünebilen, özgüveni yüksek ve alanıyla ilgili yenilikleri ulusal ve uluslararası ölçekte takip edebilecek yeterliliklere sahip uzman bireyler yetiştirmektir.
Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle)
Mezunlarımız, devlet ya da özel eğitim kurumlarında sınıf öğretmeni unvanı ile çalışabilmektedir. Ayrıca üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademik personel olarak da istihdam edilebilmektedirler.
Üst Derece Programlarına Geçiş
Yüksek Lisans Programını başarı ile tamamlayanlar, diğer üniversitelere bağlı Eğitim Bilimleri Enstitülerindeki Sınıf Öğretmenliği Doktora Programlarına veya yakın programların öngörülen koşulları sağlamaları halinde Doktora programlarında öğrenimlerine devam edebilirler.
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Ayrıntılı bilgi içinOrduÜniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliğine bakınız
Mezuniyet Koşulları
En az 21 ulusal krediden az olmamak koşuluyla en az 7 ders ve seminer dersi alan ve başarı ile tamamlayan; tez savunma sınavında başarılı olan öğrencilere yüksek lisans diploması verilir.
Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme )
Tam Zamanlı
Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü)
Ordu Üniversitesi Cumhuriyet Yerleşkesi Eğitim Fakültesi Altınordu/ORDU Telefon: 0 (452) 226 52 50 Dahili: 5500
Bölüm Olanakları
Kablosuz Internet erişimi Çalışma odası Derslik

Program Çıktıları
1Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili kavramları uygulama ortamlarına transfer eder, yerinde ve etkili bir şekilde kullanır, aralarındaki ilişkileri açıklar.
2İlkokul ders programlarının alan bilgilerine, kazanımlarına, bu kazanımlara ilişkin içeriklere; bu alan bilgileri ile kazanımlara ve içeriğe en uygun öğretim yöntem ve tekniklerine; ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3Bilim ve teknoloji okuryazarı olarak bilimsel bilgiye ulaşma, yeni çalışmaları izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
4. Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili temel kaynakları, süreli yayınları, ulusal ve uluslararası örgütlerin eğitim raporlarını izler; yorumlar ve kullanır
5Bilimsel ve mesleki etik değerlerine ve bilincine sahip olur.
6. Okul ve sınıf süreçlerinde karşılaştığı problem durumlarını bilimsel araştırma konusu yapar, tanımlar, uygun araştırma yöntem ve tekniği ile veri toplar, analiz eder, yorumlar, çözüm önerileri geliştirir
7İlkokulun içinde bulunduğu farklı sosyo-kültürel çevrelerde kabul görür; kültürün, sosyal yaşamın ve çevre bilincinin gelişmesi amacıyla çevreye yönelik toplumsal sorumluluk projeleri ve etkinlikler planlar ve uygular
8İlkokul öğrencilerinin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, hazır bulunuşluklarını, çevre olanaklarını ve ders programlarını dikkate alarak öğretme-öğrenme sürecini planlar; eğitim ortamlarını düzenler; eğitim teknolojilerini etkili kullanır; uygun materyaller geliştirir; öğrenme-öğretme strateji, yöntem ve tekniklerini kuramsal temellerine uygun bir şekilde kullanır ve çoklu değerlendirme araçları kullanarak öğrenci kazanımlarını değerlendirir.
9Toplumun ya da okulun sürekli iyileştirilmesi amacıyla kalite yönetimi süreçlerinde yer alır, liderlik eder ya da takım üyesi olarak sorumluluklarını etkin bir şekilde yerine getirir.
10Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
11Yaşam boyu öğrenme davranışı ve anlayışı kazanır.
12Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek Millî Eğitim Bakanlığının düzenlediği hizmet içi eğitim etkinliklerine ek olarak ulusal ve uluslararası düzeyde meslek örgütleri, üniversiteler ve diğer okulların da programlarına ve etkinliklerine katılarak mesleki gelişiminin sürekliliğini sağlar.

Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme
TYYÇProgram Çıktıları
111223333333
BİLGİ1
2
BECERİ1
2
3
YETKİNLİKLER (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği )1
2
3
YETKİNLİKLER (Öğrenme Yetkinliği )1
YETKİNLİKLER (İletişim ve Sosyal Yetkinlik )1
2
3
4
YETKİNLİKLER (Alana Özgü Yetkinlik)1
2
3

Müfredat
D : Ders U: Uygulama L: Laboratuvar
1. Dönem
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
1 SÖB6009 EĞİTİM BİLİMİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ Zorunlu 3 0 0 5
2 SÖB6000B EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Zorunlu 3 0 0 5
3 SÖB6025 İLKOKUL FEN KONULARINDAKİ KAVRAM YANILGILARI VE ÇÖZÜM YOLLARI Zorunlu 3 0 0 5
4 SÖB6013 İLKOKULDA FEN EĞİTİMİ Zorunlu 3 0 0 5
5 SÖB6011 İLKOKULDA HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ Zorunlu 3 0 0 5
6 SÖB6003 İLKOKULDA MATEMATİK EĞİTİMİ Zorunlu 3 0 0 5
7 SÖB6015 İLKOKULDA ÖĞRETİMİN TASARIMI VE YENİ YAKLAŞIMLAR Zorunlu 3 0 0 5
8 SÖB6007 İLKOKULDA SANAT VE ESTETİK EĞİTİMİ Zorunlu 3 0 0 5
9 SÖB6005 İLKOKUMA YAZMA VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR Zorunlu 3 0 0 5
10 SÖB6021 NİTEL VERİ ANALİZİ Zorunlu 3 0 0 5
11 SÖB6017 ÖĞRENMENİN ÖZDENETİMİ:ÜSTBİLİŞ Zorunlu 3 0 0 5
12 SÖB6023 ÖĞRETMEN EĞİTİMİ PROGRAMLARI Zorunlu 3 0 0 5
13 SÖB6008 PROGRAM GELİŞTİRME VE DEĞERLENDİRME Zorunlu 3 0 0 5
14 SÖB6000T TEZ DANIŞMANLIĞI Zorunlu 0 1 0 30
15 SÖB6000U UZMANLIK ALAN DERSİ Zorunlu 8 0 0 30
Toplam 47 1 0 125
 
2. Dönem
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
1 SÖB6020 AKADEMİK YAZMA BECERİLERİ Zorunlu 3 0 0 5
2 SÖB6022 ÇOCUK GELİŞİMİ ARAŞTIRMALARI Zorunlu 3 0 0 5
3 SÖB6002 EĞİTİM ARAŞTIRMALARINDA İSTATİSTİK UYGULAMALARI Zorunlu 3 0 0 5
4 SÖB6006 EĞİTİMDE NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEM VE UYGULAMALARI Zorunlu 3 0 0 5
5 SÖB6018 HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR Zorunlu 3 0 0 5
6 SÖB6014 İLKOKUL ÇAĞI ÇOCUKLARINDA ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜKLERİ Zorunlu 3 0 0 5
7 SÖB6010 İLKOKUL MATEMATİK EĞİTİMİNDE GÜNCEL ARAŞTIRMALAR Zorunlu 3 0 0 5
8 SÖB6016 İLKOKULDA FEN EĞİTİMİNDE GÜNCEL ARAŞTIRMALAR Zorunlu 3 0 0 5
9 SÖB6012 İLKOKUMA YAZMA VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE GÜNCEL ARAŞTIRMALAR Zorunlu 3 0 0 5
10 SÖB6026 KAPSAYICI EĞİTİM VE UYGULAMALARI Zorunlu 3 0 0 5
11 SÖB6004 ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ Zorunlu 3 0 0 5
12 SÖB6024 ÖĞRETİMDE YAKLAŞIMLAR VE UYGULAMALAR Zorunlu 3 0 0 5
13 SÖB6000S SEMİNER Zorunlu 0 0 0 25
Toplam 36 0 0 85
 
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00