TR | EN
Doktora Programları
Yüksek Lisans Programları
Lisans Programları
Önlisans Programları
 
Yüksek Lisans Programları

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ - TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ - TÜRKÇE EĞİTİMİ - Tezli Yüksek Lisans



Program Tanımları
Kuruluş
2016-2017 Eğitim Öğreti Yılı
Kazanılan Derece
TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ Alanında Yüksek Lisans Derecesi
Derecenin Düzeyi
Yüksek Lisans
Kabul ve Kayıt Koşulları
Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.
Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar
Öğrencinin önceden aldığı lisansüstü dersler yönetmelik çerçevesinde ön öğrenme olarak kabul edilmektedir. Ayrıca alan dışı olarak kabul edilen öğrenciler bilimsel hazırlık dersleri alarak bölümümüzde yüksek lisansa devam etmektedir.
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
İki yarıyıl ders dönemi olmak üzere toplam 8 dersi ve yüksek lisansın tezini başarıyla tamamlamış olmak.
Program Profili
Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı, Türkçe Eğitimi Yüksek Lisans Programı alanında öğretim elemanı ve akademisyen yetiştirmek amacıyla bir eğitim planı yürütmektedir. Yüksek Lisans Programı, Türkçe öğretiminde yaklaşımlar, araştırma yöntem ve teknikleri, istatistik ve uygulamaları, Türkçe öğretiminde temel dil becerileri ve materyal geliştirme, dilbilim alanları ve dilbilim, öğretmenin kişisel ve mesleki gelişimi, ölçme ve değerlendirme ile ilgili zorunlu dersler içermektedir. Eğitim planında zorunlu derslere ilave olarak öğrencilere kendi tercihlerine göre seçebilme şansı sunulan seçmeli dersler bulunmaktadır.
Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle)
Bu programın mezunları ön koşulları yerine getirmeleri durumunda doktora çalışmalarına devam edebilirler. Bunun yanı sıra, üniversitelerde okutmanlık ya da akademisyenlik seçenekleri vardır.
Üst Derece Programlarına Geçiş
Yüksek lisans eğitimini tamamlayan adaylar, istenen şartları (ALES sınavından geçerli not almaları, yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları, mülakat vs.) sağlamaları halinde doktora programlarında öğrenim görebilirler.
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavları katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan almalıdır.. Bir desten başarılı olabilmek için ortalaması en az 60 olması gerekir. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.
Mezuniyet Koşulları
İki yarıyıl ders dönemi olmak üzere toplam 8 dersi ve yüksek lisansın tezini başarıyla tamamlamış olmak.
Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme )
Tam Zamanlı
Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme )
Tam Zamanlı
Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü)
Adres: Cumhuriyet Yerleşkesi Cumhuriyet Mahallesi Altınordu / ORDU PK : 52200 0 (452) 234 50 10 0 (452) 226 52 00
Bölüm Olanakları
Ordu Üniversitesi, öğrencilerin bilgi ve iletişim teknolojilerinden en üst düzeyde yararlanmasını sağlamak için altyapı koşullarını sürekli güçlendirmektedir. Bu çerçevede mensupları için kablosuz internet, online kütüphane ve veritabanları, uzaktan eğitim, IP radyo- televizyon yayıncılığı vb. olanaklar sağlamaktadır. Sosyal yaşamın sürdürülebilmesi için çeşitli hobi ve konularda etkin olan 22 öğrenci kulübü bulunmaktadır. Spor hizmetleri olarak öğrencilerin beden sağlıklarını korumak ve geliştirmek üzere Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı tarafından her yıl geleneksel olarak bölümler arası halı saha turnuvası ve spor şenliği düzenlenmektedir. Günün her saatinde spor yapma imkânı sağlayabilmek için spor tesisleri, halı saha, basketbol sahası ve tenis kortu öğrencilere hizmet vermektedir. BESYO Kapalı Spor Salonu, Fitness Salonu ve Bireysel Spor Salonu bulunmaktadır. Ordu Üniversitesi Merkez Kütüphane binası bulunmaktadır. Kütüphane bünyesinde, genel koleksiyon, danışma kaynakları, süreli yayınlar, öğretim materyalleri ve tezler bulunmaktadır. .

Program Çıktıları
1Türkçe Eğitimi alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme. Türkçe Eğitimi ile ilgili sorunları tanımlama, analiz etme, araştırma yapma ve bunları yazılı olarak ifade etme. Bilimsel araştırma yöntemlerini uygulayabilme ve bu araştırmalarda kullanılan istatistik tekniklerini tartışabilme.
2Alanındaki bilgi birikimine katkıda bulunmak ve mevcut sorunlara çözüm üretebilmek amacıyla bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
3Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme, izleyebilme ve yeniliklere açık olma.
4Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
5Alan ile ilgili kongre, sempozyum ve toplantılara katılma. Öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususları göz önünde bulundurabilme ve iletişim uygulamalarını gerçekleştirebilme.
6Türkçe öğretiminin amaç ve hedeflerine uygun öğretim yapabilme. Alanı ile ilgili bilimsel çalışmaları takip edebilme ve küçük araştırma projeleri yürütebilme. Dil öğretiminde öne sürülen ve geliştirilen kuramların bilgisini tanımlayabilme ve bunların dil öğretimine katkısını yorumlayabilme. Dilbilimin temel kavramlarını, çalışma alanları, alt dalları; söz dizim, anlambilim, sesbilim, sözcükbilim kavramlarını tanıyabilme ve bunların dil öğretimi ile ilişkilendirebilme.
7Etkili öğrenme öğretim süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme modelleri geliştirmek. Disipliniçi veya disiplinlerarası ekiplerde veya bireysel projelerde çalışabilme.

Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme
TYYÇProgram Çıktıları
1234567
BİLGİ1
2
BECERİ1
2
3
YETKİNLİKLER (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği )1
2
3
YETKİNLİKLER (Öğrenme Yetkinliği )1
YETKİNLİKLER (İletişim ve Sosyal Yetkinlik )1
2
3
4
YETKİNLİKLER (Alana Özgü Yetkinlik)1
2
3

Müfredat
D : Ders U: Uygulama L: Laboratuvar
1. Dönem
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
1 TRE503 BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Zorunlu 3 0 0 5
2 TRE507 DİLBİLİM VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ Zorunlu 3 0 0 5
3 TRE500T-16 TEZ YÖNETİMİ Zorunlu 0 1 0 30
4 TRE501 TÜRKÇE ÖĞRENİM YÖNTEMLERİ I (ANLAMA EĞİTİM) Zorunlu 3 0 0 5
5 TRE500-16 UZMANLIK ALAN DERSİ Zorunlu 8 0 0 30
6 TRE505 YARATICI YAZMA YÖNTEMLERİ Zorunlu 3 0 0 5
Toplam 20 1 0 80
 
2. Dönem
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
1 TRE509 ÇOCUK EDEBİYATI VE ÖĞRETİMİ Zorunlu 3 0 0 5
2 TRE504 METİN DİLBİLİM VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ Zorunlu 3 0 0 5
3 TRE500S-16 SEMİNER Zorunlu 0 0 0 25
4 TRE519 TÜRKÇE DİLBİLGİSİ ÖĞRETİMİ Zorunlu 3 0 0 5
5 TRE506 TÜRKÇE ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II: ANLATMA EĞİTİMİ Zorunlu 3 0 0 5
Toplam 12 0 0 45
 
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00