TR | EN
Third Cycle Programmes
    (Doctorate Degree)
Second Cycle Programmes
    (Master's Degree)
First Cycle Programmes
    (Bachelor's Degree)
Short Cycle Programmes
    (Associate's Degree)
 
Third Cycle Programmes (Doctorate Degree)

INSTITUTE OF SCIENCE - MATHEMATICS ANAD SCIENCE EDUCATION - -



General Description
History
Qualification Awarded
Level of Qualification
Third Cycle
Specific Admission Requirements
Specific Arrangements For Recognition Of Prior Learning (Formal, Non-Formal and Informal)
Qualification Requirements and Regulations
Profile of The Programme
Occupational Profiles of Graduates With Examples
Access to Further Studies
Examination Regulations, Assessment and Grading
Graduation Requirements
Mode of Study (Full-Time, Part-Time, E-Learning )
-
Address, Programme Director or Equivalent
Facilities

Key Learning Outcomes
1Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme.
2Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme.
3Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.
4Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme.
5Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme.
6Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma.
7Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme.
8Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
9Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme.
10Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
11Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.
12Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme.
13Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme.
14Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme.
15Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme.
16Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme.
17Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme.

Key Programme Learning Outcomes - NQF for HE in Turkey
TYYÇKey Learning Outcomes
11222233333333333
KNOWLEDGE1
2
SKILLS1
2
3
4
COMPETENCES (Competence to Work Independently and Take Responsibility)1
2
3
COMPETENCES (Learning Competence)1
COMPETENCES (Communication and Social Competence)1
2
3
COMPETENCES (Field Specific Competence)1
2
3

Course Structure Diagram with Credits
T : Theoretical P: Practice L : Laboratory
0. Semester
No Course Unit Code Course Unit Title Type of Course T P L ECTS
1 FBE702 ADVANCED SYSTEMATIC Compulsory 3 0 0 0
2 FBE717 COMPARATIVE SCIENCE EDUCATION PROGRAMS Compulsory 3 0 0 0
3 FBE720 TEACHING AND LEARNING WITH TECHNOLOGY Compulsory 3 0 0 0
Total 9 0 0 0
 
1. Semester
No Course Unit Code Course Unit Title Type of Course T P L ECTS
1 FBE717 COMPARATIVE SCIENCE EDUCATION PROGRAMS Compulsory 3 0 0 0
2 FBE715 EDUCATION LEARNING THEORIES Compulsory 3 0 0 6
3 FBE704 GLOBAL ENVIRONMENT PROBLEMS PROJECTED IN PRIMARY SCHOOL PROGRAMS Compulsory 3 0 0 6
4 FBE719 INTEGRATION OF EDUCATIONAL TECHNOLOGIES IN SCIENCE EDUCATION Compulsory 3 0 0 0
5 FBE707 INTERNATIONAL APPROACHES IN SCIENCE EDUCATION Compulsory 3 0 0 0
6 FBE703 LEARNING BIOLOGICAL SETTINGS Compulsory 3 0 0 0
7 FBE710 QUALITATIVE RESEARCH METHODS IN SCIENCE EDUCATION Compulsory 3 0 0 6
8 FBE725 RESEARCH-INSURANCE BASED SCIENCE EDUCATION Compulsory 3 0 0 0
9 FBE700-16 SPECIALIZATION FIELD COURSE Compulsory 8 0 0 80
10 FBE700T-16 THESIS MANAGEMENT Compulsory 0 1 0 80
Total 32 1 0 178
 
2. Semester
No Course Unit Code Course Unit Title Type of Course T P L ECTS
1 FBE706 CURRENT APPROACHES AND PROFESSIONAL DEVELOPMENT IN TEACHER EDUCATION Compulsory 3 0 0 0
2 FBE726 DETERMINATION AND TROUBLESHOOTING OF CONCEPTS OF CONCEPTS IN SCIENCE SCIENCES Compulsory 3 0 0 6
3 FBE708 SCHEMATIC PERCEPTION IN CONCEPTUAL TEACHING Compulsory 3 0 0 6
4 FBE723 SCIENCE OF THE SCIENCE PHILOSOPHY Compulsory 3 0 0 6
5 FBE705 SEMESTER ANALYSIS AND ARGUMENTATION Compulsory 3 0 0 6
6 FBE700S-16 SEMINAR Compulsory 0 0 0 32
Total 15 0 0 56
 
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00