Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BES713235407GELİŞMİŞ EGZERSİZ FİZYOLOJİSİSeçmeli236
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Bu dersle egzersizin akut ve kronik etkilerinin kardiovaskular, solunum, kas-iskelet sistemine etkileri ve kardiovasküler egzersiz çalışmaları, fiziksel fitness, egzersizin sporculara etkisni öğretmek amaçlanır
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Hasan SÖZEN
Öğrenme Çıktıları
1Egzersiz fizyolojisi konsepti, egzersiz ve fiziksel aktivite, düzenli egzersizin yararlar,ve farklı egzersiz modalitelerini açıklar
2Kardiovaskülar sistem üzerinde egzersizin akut ve kronik cevabını açıklar
3Solunum sistemi üzerinde egzersizin akut ve kronik cevabını açıklar
4Kas-iskelet sistemi üzerinde egzersizin akut ve kronik cevabını açıklar
5Egzersiz stress testi ile kardiorespiratuar sistemin görüntülenmesini açıklar
6Kronik hastalıklar, çocuklar ve erişkinler üzerinde egzersizin etkilerini açıklar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Kardiyovasküler sistem ve egzersiz, kardiyovasküler regülasyon , fonksiyonel kapasitenin değerlendirilmesi, enerji kapasitesinin ölçümü, aerobik ve anerobik eğitim, pulmoner sistem, solunum kontrolü, kas-iskelet sistemi ve egzersiz, termoregülasyon ve egzersiz, sualtı ve yüksek irtifa fizyolojisi konularını içerir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Egzersiz, egzersiz fizyolojisi, fiziksel aktivite, egzersiz modalite tanımları
2Kardiyovasküler sistem
3Egzersizin kardiyovasküler sistem üzerine etkisi
4Pulmoner sistem
5Egzersizin pulmoner sistem üzerine etkisi
6Egzersiz stres testi, aerobic ve anaerobic güç eğitimi
7ARA SINAV
8Muskuloskelatal Sistem
9Egzersizin Muskuloskeletal sistem üzerine etkisi
10Fiziksel fitness
11Egzersizin futbolcular üzerine etkisi
12Egzersizin basketbolcular üzerine etkisi
13Egzersizin yüzücüler üzerine etkisi
14Egzersizin voleybolcular üzerine etkisi
15Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
McArdle D. W., Katch F.I, Katch V.L. Exercise Physiology: Energy, Nutrition & Human Performance.L ippincot Williams& Wilkins, 6th ed.,2007. ACSM. ACSM's Guidelines for Exercise Testing and Prescriptions, Baltimore: Williams and Wilkins; 2006. Jones, AM, Davison, R. C. Bromley, P D. and Mercer, T. H. Sport and Exercise Physiology Testing Guidelines, Volume II: Exercise and Clinical Testing. Taylor & Francis; 2007
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Tartışma13030
Soru-Yanıt13030
Beyin Fırtınası13030
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma13030
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13030
Okuma13030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)184
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00