Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BES713235407 | GELİŞMİŞ EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ | Seçmeli | 2 | 3 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
Bu dersle egzersizin akut ve kronik etkilerinin kardiovaskular, solunum, kas-iskelet sistemine etkileri ve kardiovasküler egzersiz çalışmaları, fiziksel fitness, egzersizin sporculara etkisni öğretmek amaçlanır |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Hasan SÖZEN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Egzersiz fizyolojisi konsepti, egzersiz ve fiziksel aktivite, düzenli egzersizin yararlar,ve farklı egzersiz modalitelerini açıklar | 2 | Kardiovaskülar sistem üzerinde egzersizin akut ve kronik cevabını açıklar | 3 | Solunum sistemi üzerinde egzersizin akut ve kronik cevabını açıklar | 4 | Kas-iskelet sistemi üzerinde egzersizin akut ve kronik cevabını açıklar | 5 | Egzersiz stress testi ile kardiorespiratuar sistemin görüntülenmesini açıklar | 6 | Kronik hastalıklar, çocuklar ve erişkinler üzerinde egzersizin etkilerini açıklar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Kardiyovasküler sistem ve egzersiz, kardiyovasküler regülasyon , fonksiyonel kapasitenin değerlendirilmesi, enerji kapasitesinin ölçümü, aerobik ve anerobik eğitim, pulmoner sistem, solunum kontrolü, kas-iskelet sistemi ve egzersiz, termoregülasyon ve egzersiz, sualtı ve yüksek irtifa fizyolojisi konularını içerir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Egzersiz, egzersiz fizyolojisi, fiziksel aktivite, egzersiz modalite tanımları | | | 2 | Kardiyovasküler sistem | | | 3 | Egzersizin kardiyovasküler sistem üzerine etkisi | | | 4 | Pulmoner sistem | | | 5 | Egzersizin pulmoner sistem üzerine etkisi | | | 6 | Egzersiz stres testi, aerobic ve anaerobic güç eğitimi | | | 7 | ARA SINAV | | | 8 | Muskuloskelatal Sistem | | | 9 | Egzersizin Muskuloskeletal sistem üzerine etkisi | | | 10 | Fiziksel fitness | | | 11 | Egzersizin futbolcular üzerine etkisi | | | 12 | Egzersizin basketbolcular üzerine etkisi | | | 13 | Egzersizin yüzücüler üzerine etkisi | | | 14 | Egzersizin voleybolcular üzerine etkisi | | | 15 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
McArdle D. W., Katch F.I, Katch V.L. Exercise Physiology: Energy,
Nutrition & Human Performance.L ippincot Williams& Wilkins, 6th ed.,2007.
ACSM. ACSM's Guidelines for Exercise Testing and Prescriptions, Baltimore: Williams and Wilkins; 2006.
Jones, AM, Davison, R. C. Bromley, P D. and Mercer, T. H. Sport and Exercise Physiology Testing Guidelines, Volume II: Exercise and Clinical Testing. Taylor & Francis; 2007 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Tartışma | 1 | 30 | 30 |
Soru-Yanıt | 1 | 30 | 30 |
Beyin Fırtınası | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Okuma | 1 | 30 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|