Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
HEM712185404İNFERTİLİTE VE YARDIMCI ÜREME TEKNİKLERİ Seçmeli1110
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere infertilitenin nedenlerine ve infertil çiftlerin yaşadıkları psikososyal sorunlara uygun hemşirelik bakımı ve danışmanlığına yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Ebru ŞAHİN
Öğrenme Çıktıları
1İnfertilitenin tanımını ve nedenlerini açıklar
2İnfertilitede kullanılan tanı yöntemlerini açıklar
3Yardımcı üreme tekniklerini tanımlar
4İnfertilite tedavisi sürecinde ortaya çıkabilecek komplikasyonları tanır ve uygun hemşirelik bakımını uygular.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
-
Dersin İçeriği
İnfertilite ve yardımcı üreme tekniklerine yönelik temel kavramsal ve kuramsal bilgi, İnfertilitenin fiziksel, psikososyal ve ekonomik yönden yönden çiftler üzerine etkileri, yardımcı üreme tekniklerinin uygulanma süreci, yardımcı üreme tekniklerinin yan etkileri, yardımcı üreme teknolojisinin etik yönü, yasal ve hukuki düzenlemeler, yardımcı üreme tekniklerinde sağlık personelinin rol ve sorumluluklarına ilişkin bilgi ve uygulamaları içerir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İnfertilitenin tanımı, Dünyada ve Türkiyede infertilite
2Kadın infertilitesinin nedenleri
3Erkek infertilitesinin nedenleri
4İnfertilitenin çiftler üzerindeki psikolojik etkileri
5İnfertilite teşhisinde kadınlara uygulanan yöntemler
6İnfertilite teşhisinde erkeklere uygulanan yöntemler
7İnfertilite tedavisi
8Ara sınav
9Yardımcı üreme teknikleri ( Aşılama)
10Yardımcı üreme teknikleri (İVF-ET)
11Yardımcı üreme teknikleri (ICSI)
12Yardımcı Üreme teknikleri ve tedavi sürecinde ortaya çıkan komplikasyonlar ve hemşirelik yaklaşımı
13İnfertilitede danışmanlık
14Yardımcı üreme tekniklerinde etik sorunlar ve yasal düzenlemeler
15Dersin değerlendirilmesi
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
İnfertilite Hemşireliği, Prof. Dr. Nezihe Kızılkaya Beji, İstanbul, 2009. 2. Kızılkaya Beji N. Yavan T. Dikencik B. Akın N. Dinç A. Oksay Ü. Demirci H. Reis N. İnfertilite Sorunu, Yardımcı Üreme Teknikleri ve Hemşirelik Yaklaşımı İstanbul 2001. 3. Taşkın L.: Doğum Ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği. Genişletilmiş XI. Baskı, Sistem Ofset,, 2012, Ankara. 4. Şirin A.,(ed.)Kadın Sağlığı, Bedray Yayıncılık, İstanbul, 2008.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
-
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma1410140
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7535
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14570
11222
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)312
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00