Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TAES0142018336 | YARATICI YAZMA | Seçmeli | 2 | 4 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Yaratıcı yazma ile ilgili teorik bilgiye sahip olmak, uygulama becerisini
kazanmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç.Dr.Keziban Tekşan |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yaratıcılık kavramını bilir.
Yaratıcılık beyin ilişkisini, yaratıcı bireyin özelliklerini kavrar.
Yaratıcı düşünce, yaratıcı düşünce aşamaları, yaratıcı düşünce düzeylerini bilir.
Yaratıcı yazma ve edebi türleri ilişkilendirir.
Yaratıcı yazmayı geliştirebilecek etkinlikleri tasarlar.
Yaratıcı yazma etkinliklerinin süreç ve ürün olarak değerlendirilmesini yapar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır. Derse devam etmek zorunludur. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Yaratıcılık kavramı, yaratıcılığın tanımları; yaratıcılık beyin ilişkisi, yaratıcı bireyin özellikleri; yaratıcı düşünce, yaratıcı düşünce aşamaları, yaratıcı düşünce düzeyleri; yaratıcı yazma, yaratıcı yazma ve edebi türler; yaratıcı yazmayı geliştirebilecek etkinlikler, yaratıcı yazma etkinliklerinin süreç ve ürün olarak değerlendirilmesi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Yaratıcılık kavramının eleştirisi | | | 2 | Yaratma-yaratıcı-yaratıcılık algısı | | | 3 | Yaratıcılık ve beyin ilişkisi, yaratıcı bireyin özellikleri | | | 4 | Yaratıcı düşünce, yaratıcı düşünce aşamaları, yaratıcı düşünce düzeyleri | | | 5 | Yaratıcı düşünce, yaratıcı düşünce aşamaları, yaratıcı düşünce düzeyler | | | 6 | Yaratıcı düşünce, yaratıcı düşünce aşamaları, yaratıcı düşünce düzeyleri | | | 7 | Yaratıcı yazma ve edebi türler arasındaki ilişki | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Yaratıcı yazmayı geliştirebilecek etkinlikler | | | 10 | Yaratıcı yazmayı geliştirici etkinlikler | | | 11 | Yaratıcı yazmayı geliştirebilecek etkinlikler | | | 12 | Yaratıcı yazmayı geliştirebilecek etkinlikler | | | 13 | Yaratıcı yazma etkinliklerinin süreç ve ürün olarak değerlendirilmesi | | | 14 | Yaratıcı yazma etkinliklerinin süreç ve ürün olarak değerlendirilmesi | | | 15 | Yaratıcı yazma etkinliklerinin süreç ve ürün olarak değerlendirilmesi | | | 16 | Yaratıcı yazma etkinliklerinin süreç ve ürün olarak değerlendirilmesi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Rollo May. Yaratma Cesareti. Say Yayınları. İstanbul
Oral, G. (2003). Yine yazı yazıyoruz. Ankara: Pegema yayıncılık.
Üstündağ, T. (2002). Yaratıcılığa yolculuk. Ankara: Pegema Yayıncılık.
Yıldırım, R. (1998). Yaratıcılık ve yenilik. İstanbul: Sistem Yayıncılık. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 20 | 6 | 120 |
| 3 | 2 | 6 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|