Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAES0142018336YARATICI YAZMASeçmeli244
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Yaratıcı yazma ile ilgili teorik bilgiye sahip olmak, uygulama becerisini kazanmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç.Dr.Keziban Tekşan
Öğrenme Çıktıları
1Yaratıcılık kavramını bilir. Yaratıcılık beyin ilişkisini, yaratıcı bireyin özelliklerini kavrar. Yaratıcı düşünce, yaratıcı düşünce aşamaları, yaratıcı düşünce düzeylerini bilir. Yaratıcı yazma ve edebi türleri ilişkilendirir. Yaratıcı yazmayı geliştirebilecek etkinlikleri tasarlar. Yaratıcı yazma etkinliklerinin süreç ve ürün olarak değerlendirilmesini yapar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır. Derse devam etmek zorunludur.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Yaratıcılık kavramı, yaratıcılığın tanımları; yaratıcılık beyin ilişkisi, yaratıcı bireyin özellikleri; yaratıcı düşünce, yaratıcı düşünce aşamaları, yaratıcı düşünce düzeyleri; yaratıcı yazma, yaratıcı yazma ve edebi türler; yaratıcı yazmayı geliştirebilecek etkinlikler, yaratıcı yazma etkinliklerinin süreç ve ürün olarak değerlendirilmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Yaratıcılık kavramının eleştirisi
2Yaratma-yaratıcı-yaratıcılık algısı
3Yaratıcılık ve beyin ilişkisi, yaratıcı bireyin özellikleri
4Yaratıcı düşünce, yaratıcı düşünce aşamaları, yaratıcı düşünce düzeyleri
5 Yaratıcı düşünce, yaratıcı düşünce aşamaları, yaratıcı düşünce düzeyler
6 Yaratıcı düşünce, yaratıcı düşünce aşamaları, yaratıcı düşünce düzeyleri
7 Yaratıcı yazma ve edebi türler arasındaki ilişki
8 Ara sınav
9Yaratıcı yazmayı geliştirebilecek etkinlikler
10Yaratıcı yazmayı geliştirici etkinlikler
11Yaratıcı yazmayı geliştirebilecek etkinlikler
12Yaratıcı yazmayı geliştirebilecek etkinlikler
13Yaratıcı yazma etkinliklerinin süreç ve ürün olarak değerlendirilmesi
14Yaratıcı yazma etkinliklerinin süreç ve ürün olarak değerlendirilmesi
15Yaratıcı yazma etkinliklerinin süreç ve ürün olarak değerlendirilmesi
16Yaratıcı yazma etkinliklerinin süreç ve ürün olarak değerlendirilmesi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Rollo May. Yaratma Cesareti. Say Yayınları. İstanbul Oral, G. (2003). Yine yazı yazıyoruz. Ankara: Pegema yayıncılık. Üstündağ, T. (2002). Yaratıcılığa yolculuk. Ankara: Pegema Yayıncılık. Yıldırım, R. (1998). Yaratıcılık ve yenilik. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bireysel Çalışma206120
326
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)128
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ14555445
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00