Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAES0032018336ELEŞTİREL OKUMASeçmeli244
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu derste öğrencilerin; üst düzey düşünme becerilerini, eleştirel düşünme ve eleştirel okuma stratejilerini açıklayabilmeleri, çocuk edebiyatı eserlerini eleştirel okuma yaklaşımlarına göre değerlendirebilmeleri hedeflenmektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Pınar KANIK UYSAL
Öğrenme Çıktıları
1Eleştirel düşünme ve okuma stratejileriyle ilgili temel kavramları açıklayabilecektir.
2Sınıf içinde eleştirel düşünmenin geliştirilmesi için neler yapılması gerektiğini tartışabilecektir.
3Çocuk edebiyatı eserlerini eleştirel okuma yaklaşımlarına göre değerlendirebilecektir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Dersin içeriğini; üst düzey düşünme becerileri, eleştirel düşünme ve eleştirel okuma stratejileri, eleştiri kuramları, çocuk edebiyatı eserlerini eleştirel okuma yaklaşımlarına göre değerlendirme konuları oluşturmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ders içeriğinin ve kaynakların tanıtılması
2Üst düzey düşünme becerileri ve eleştirel düşünme
3Eleştirel düşünmenin temel kavramları
4Eleştirel düşünme ve eleştirel okuma stratejileri
5Metin türlerini ve retorik özelliklerini tanıma
6Edebiyat eleştirisi ve eleştiri kuramları
7Ara sınav
8Edebiyat eleştirisi ve eleştiri kuramları
9Sınıfta eleştirel düşünme stratejilerini kullanma
10Sınıfta eleştirel düşünme stratejilerini kullanma
11Çocuk edebiyatı eserlerini eleştirel okuma yaklaşımlarına göre değerlendirme
12Eleştirel okuma etkinlikleri tasarlama
13Eleştirel okuma etkinlikleri tasarlama
14Genel Sınav
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Fisher, A. (2011). Critical thinking: An introduction. New York, NY: Cambridge University Press. Kıran, A. E. ve Kıran, Z. (2011). Yazınsal okuma süreçleri. (4. Baskı).Ankara: Seçkin Yayıncılık. Özdemir, E. (1997). Eleştirel okuma. (2. Baskı). Ankara: Ümit Yayıncılık. Özonat, Z. (2018). Çoklu ortama dayalı eleştirel okuma eğitiminin 6. sınıf öğrencilerinin eleştirel okuma becerilerine etkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bireysel Çalışma206120
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)122
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ15443244
ÖÇ25533344
ÖÇ35443243
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00