Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TAES0032018336 | ELEŞTİREL OKUMA | Seçmeli | 2 | 4 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu derste öğrencilerin; üst düzey düşünme becerilerini, eleştirel düşünme ve eleştirel okuma stratejilerini açıklayabilmeleri, çocuk edebiyatı eserlerini eleştirel okuma yaklaşımlarına göre değerlendirebilmeleri hedeflenmektedir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Pınar KANIK UYSAL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Eleştirel düşünme ve okuma stratejileriyle ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. | 2 | Sınıf içinde eleştirel düşünmenin geliştirilmesi için neler yapılması gerektiğini tartışabilecektir. | 3 | Çocuk edebiyatı eserlerini eleştirel okuma yaklaşımlarına göre değerlendirebilecektir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Dersin içeriğini; üst düzey düşünme becerileri, eleştirel düşünme ve eleştirel okuma stratejileri, eleştiri kuramları, çocuk edebiyatı eserlerini eleştirel okuma yaklaşımlarına göre değerlendirme konuları oluşturmaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders içeriğinin ve kaynakların tanıtılması | | | 2 | Üst düzey düşünme becerileri ve eleştirel düşünme | | | 3 | Eleştirel düşünmenin temel kavramları | | | 4 | Eleştirel düşünme ve eleştirel okuma stratejileri | | | 5 | Metin türlerini ve retorik özelliklerini tanıma | | | 6 | Edebiyat eleştirisi ve eleştiri kuramları | | | 7 | Ara sınav | | | 8 | Edebiyat eleştirisi ve eleştiri kuramları | | | 9 | Sınıfta eleştirel düşünme stratejilerini kullanma | | | 10 | Sınıfta eleştirel düşünme stratejilerini kullanma | | | 11 | Çocuk edebiyatı eserlerini eleştirel okuma yaklaşımlarına göre değerlendirme | | | 12 | Eleştirel okuma etkinlikleri tasarlama | | | 13 | Eleştirel okuma etkinlikleri tasarlama | | | 14 | Genel Sınav | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Fisher, A. (2011). Critical thinking: An introduction. New York, NY: Cambridge University Press.
Kıran, A. E. ve Kıran, Z. (2011). Yazınsal okuma süreçleri. (4. Baskı).Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Özdemir, E. (1997). Eleştirel okuma. (2. Baskı). Ankara: Ümit Yayıncılık.
Özonat, Z. (2018). Çoklu ortama dayalı eleştirel okuma eğitiminin 6. sınıf öğrencilerinin eleştirel okuma becerilerine etkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 20 | 6 | 120 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|