|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | RES2222019175 | SANAT AKIMLARI II | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Sanatın ve sanat tarihinin temel kavramlarını, sanat tarihi terminolojisini, sanat akımlarını ve bu akımların ortaya çıktığı dönemlerin sosyal ve kültürel yapısı hakkında bilgi sahibi olmak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Arş. Gör. Burak Yavuzyılmaz | Öğrenme Çıktıları | 1 | Sanat Kültürü ve Sanatsal Eleştiri konularında bilgiye sahiptir. | 2 | Sanatsal malzemeleri kullanabilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | 3 | Kendi çalışmalarını sorgular, estetik farkındalığa sahiptir. | 4 | Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme bilgisini ve becerisini geliştirir. | 5 | Mesleki özgüvenle, çalışmalarını toplumu anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. | 6 | Araştırma yöntemleri ve teknikleri konusunda bilgiye sahiptir. | 7 | Disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgiye sahiptir. | 8 | Eleştirel düşünür ve çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. | 9 | Sanat Tarihi konusunda bilgiye sahiptir. | 10 | Sanat Tarihi konusunda bilgiye sahiptir | 11 | Duyusal algıyı somutlaştırma becerisine sahiptir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | yok | Dersin İçeriği | 19. yy.’ın ikinci yarısından günümüze kadar olan süreçte, sanatta biçimsel ve kavramsal dönüşümleri inceleyerek sanat tarihinin gelişimine dair bir kavrayış yaratmaktadır. Sanatın gelişimini etkileyen önemli sanatçılar, dönemler ve akımlar; görseller ve metinler üzerinden analiz edilecektir. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin amacı ve içeriği hakkında bilgi verilir.
Silibus üzerinden haftalık program ve ölçme değerlendirme yöntemleri hakkında bilgi verilir.
Vize sınavı araştırma konusu her öğrenciye farklı konu başlıkları verilecek şekilde belirlenir ve konular dağıtılır.
Araştırma konusu vize haftası Türkçe ve İngilizce olarak iki dilli hazırlanır ve vize sınavı haftası dersin öğretim üyesine teslim edilir.
Araştırma ödevinin vize sınavına yüzdelik etkisi dersin öğretim üyesince belirlenir ve ilan edilir. | | | 2 | Modern Çağ I – İzlenimcilk / Empresyonizm: Claude Monet Yaşamı Sanatı | | | 3 | Modern Çağ: Vincent Van Gogh Yaşamı ve Sanatı | | | 4 | 20. yy ilk yarısı Fovizm hareketi | | | 5 | Ekspresyonizm-Köprü ve Mavi Binici akımlarının incelenmesi | | | 6 | Ekspresyonizm-Köprü ve Mavi Binici akımlarının incelenmesi | | | 7 | Vize Sınavı | | | 8 | Kübizm akımının incelenmesi. Kübizm: Pablo Picasso Yaşamı ve Sanatı | | | 9 | Sürrealizm akımının incelenmesi | | | 10 | Dada hareketi | | | 11 | Soyut Dışavurumculuk
Soyut / Abstre Sanat: Pieter Cormelis Mondrian Yaşamı ve Sanatı | | | 12 | 1960 Sonrası Sanat: Yeni Gerçekçiler, Pop Art, Op Art | | | 13 | Fluxus, Happening, Performans sanatı | | | 14 | Kavramsal Sanat. | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Baxandall, Michael, 15. Yüzyılda Sanat ve Deneyim (İstanbul: İletişim Yayıncılık, 2015)
Cömert, Bedrettin, Mitoloji ve İkonografi, (Ankara: De Ki, 2008)
Erhat, Azra, Mitoloji Sözlüğü (İstanbul: Remzi Kitabevi, 2015)
E.H. Gombrich, Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, 1980.
Leyla Varlık Şentürk, Analitik Resim Çözümlemeleri – Ayrıntı Yayınları, 2016.
Nort, Michael, Hollanda Altın Çağı'nda Sanat ve Ticaret (İstanbul: İletişim Yayınevi, 2014)
Paoletti, John & Gary M. Radke, Art in Renaissance Italy (London: Laurence King
Publishing, 2006)
Shiner, Larry, Sanatın İcadı, (İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2017)
Stokstad, Marilyn & Michael W. Cothren, Art History (New Jersey: Prentice Hall, 2011) | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 1 | 28 | 28 | Tartışma | 1 | 2 | 2 | Soru-Yanıt | 1 | 3 | 3 | Gösterme | 1 | 14 | 14 | Proje Sunma | 1 | 6 | 6 | Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 | Okuma | 1 | 5 | 5 | | 1 | 14 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 3 | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | 3 | | | | | | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ3 | 3 | | | | 3 | | | | | | | | ÖÇ4 | 3 | | 4 | | | 3 | | | | | | | ÖÇ5 | 3 | | | 3 | | | | | | | | | ÖÇ6 | 3 | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | 3 | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | 3 | | | | | | | | | | | | ÖÇ9 | 3 | | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | 4 | | | | | | | | | | | | ÖÇ11 | 2 | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|