Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
RES2212019175SANAT AKIMLARI ISeçmeli233
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dünyada sanatın tarihi üzerine geliştirilen inceleme perspektifleri olarak çağlar dönemler akımlar ve anlayışlar biçiminde bir kategorizasyon ile sanatın gelişim grafiğinin öğrenilmesi. Sanat tarihinin 15.yy ile 20. yy başı arasındaki döneminde yaşayan sanatçılar ve başyapıtlarının öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Arş. Gör. Burak Yavuzyılmaz
Öğrenme Çıktıları
1Antik Yunan mitolojisi ve Hıristiyan ikonografisi gibi, resim okumayı kolaylaştıracak farklı alanlarda temel oluşturma;
2Resim tarihini dönemler halinde incelerken dünya tarihiyle ilgili eksiklikleri giderme;
3Bilginin kaynağına ulaşırken interneti verimli kullanmayı öğrenme; katalog tarama ve online veritabanı kullanma;
4Sinema, edebiyat ve müzik gibi farklı ve zenginleştirici ilgi alanlarına merak duyma ve bunları derinleştirme, yeni beceriler edinme;
5Sözlü ve yazılı olarak kendini doğru ifade edebilme yeteneği geliştirme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
15. yüzyıl'dan 20. yüzyıl'ın başlarına kadar olan sanat akımları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sanat Sanatçı ve Toplum İlişkileri, Sanat Eserlerinin İncelenmesi, İkonografik İnceleme, Plastik İnceleme. Vize sınavı için her öğrencinin farklı bir konu seçebileceği araştırma konuları belirlenir ve öğrencilerle paylaşılır. Araştırma konuları Türkçe ve İngilizce olarak iki dilli olarak hazırlanır. Vize haftası dersin öğretim üyesine teslim edilir.
2Primitif Halk Sanatları, Arkaik Dönem, Klasik Üslup, Barok Üslup Dönemi, Bilimsel Teknoloji Çağı
3Ortaçağ ve Erken Rönesans (Geç Gotik) : Gelişimi ve sanatçıları . Ortaçağ 476-1280 Erken (Ön) Rönesans (geç gotik) 1280-1400 14. Yüzyıl Floransa Okulu
4Ortaçağ ve Erken Rönesans (Geç Gotik) : Gelişimi ve sanatçıları . Ortaçağ 476-1280 Erken (Ön) Rönesans (geç gotik) 1280-1400 14. Yüzyıl Siena Okulu
5Rönesans, Erken /Yüksek Rönesans: Gelişimi ve sanatçıları. Erken Rönesans 1400-1480 15. Yüzyıl Floransa Okulu 15. Yüzyıl Alman Okulu 15. Yüzyıl Umbria Okulu 15. Yüzyıl Ferrara Okulu 15. Yüzyıl Flaman Okulu 15. Yüzyıl Venedik Okulu
6Rönesans, Erken /Yüksek Rönesans: Gelişimi ve sanatçıları. Yüksek Rönesans 1470-1520 16. Yüzyıl Roma Okulu 16. Yüzyıl Venedik Okulu 16. Yüzyıl Alman Okulu 16. Yüzyıl Flaman Okulu
7Vize Sınavı
8Maniyerizm ve Barok: Gelişimi ve sanatçıları. 17. Yüzyıl İtalya’da Barok Resim 17. Yüzyıl İspanya’da Barok Resim FİNAL sınavı için her öğrencinin farklı bir konu seçebileceği araştırma konuları belirlenir ve öğrencilerle paylaşılır. Araştırma konuları Türkçe ve İngilizce olarak iki dilli olarak hazırlanır. Final Sınavı haftası dersin öğretim üyesine teslim edilir.
9Maniyerizm ve Barok: Gelişimi ve sanatçıları. 17. Yüzyıl Kuzey Avrupa’da Barok Resim 17. Yüzyıl Fransa’da Barok Resim
10Rokoko 1710-1780 Neoklasizm/Realizm / Gerçekçilik / Barbizon Okulu: Gelişimi ve sanatçıları.
11Neoklasizm/Realizm / Gerçekçilik / Barbizon Okulu: Gelişimi ve sanatçıları.
12Yeni – Klasik Okul / Neo – Klasisizm: Jasques – Louis David Yaşamı ve Sanatı
13Romantizm: Romantik Ressamlar ve Eserleri, William Turner Yaşamı ve Sanatı
14Realizm: Realist sanatçılar ve eserleri.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Baxandall, Michael, 15. Yüzyılda Sanat ve Deneyim (İstanbul: İletişim Yayıncılık, 2015) Cömert, Bedrettin, Mitoloji ve İkonografi, (Ankara: De Ki, 2008) Erhat, Azra, Mitoloji Sözlüğü (İstanbul: Remzi Kitabevi, 2015) E.H. Gombrich, Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, 1980. Leyla Varlık Şentürk, Analitik Resim Çözümlemeleri – Ayrıntı Yayınları, 2016. Nort, Michael, Hollanda Altın Çağı'nda Sanat ve Ticaret (İstanbul: İletişim Yayınevi, 2014) Paoletti, John & Gary M. Radke, Art in Renaissance Italy (London: Laurence King Publishing, 2006) Shiner, Larry, Sanatın İcadı, (İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2017) Stokstad, Marilyn & Michael W. Cothren, Art History (New Jersey: Prentice Hall, 2011)
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Bütünleme Sınavı122
Derse Katılım12828
Soru-Yanıt144
Gösterme12828
Okuma155
11919
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1334333333343
ÖÇ2333333333343
ÖÇ3333333333333
ÖÇ4333333333343
ÖÇ5343333333343
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00