|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | RES2212019175 | SANAT AKIMLARI I | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Dünyada sanatın tarihi üzerine geliştirilen inceleme perspektifleri olarak çağlar dönemler akımlar ve anlayışlar biçiminde bir kategorizasyon ile sanatın gelişim grafiğinin öğrenilmesi. Sanat tarihinin 15.yy ile 20. yy başı arasındaki döneminde yaşayan sanatçılar ve başyapıtlarının öğrenilmesi amaçlanmaktadır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Arş. Gör. Burak Yavuzyılmaz | Öğrenme Çıktıları | 1 | Antik Yunan mitolojisi ve Hıristiyan ikonografisi gibi, resim okumayı
kolaylaştıracak farklı alanlarda temel oluşturma; | 2 | Resim tarihini dönemler halinde incelerken dünya tarihiyle ilgili
eksiklikleri giderme; | 3 | Bilginin kaynağına ulaşırken interneti verimli kullanmayı öğrenme;
katalog tarama ve online veritabanı kullanma; | 4 | Sinema, edebiyat ve müzik gibi farklı ve zenginleştirici ilgi alanlarına
merak duyma ve bunları derinleştirme, yeni beceriler edinme; | 5 | Sözlü ve yazılı olarak kendini doğru ifade edebilme yeteneği geliştirme. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | 15. yüzyıl'dan 20. yüzyıl'ın başlarına kadar olan sanat akımları. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Sanat Sanatçı ve Toplum İlişkileri, Sanat Eserlerinin İncelenmesi, İkonografik İnceleme, Plastik İnceleme.
Vize sınavı için her öğrencinin farklı bir konu seçebileceği araştırma konuları belirlenir ve öğrencilerle paylaşılır.
Araştırma konuları Türkçe ve İngilizce olarak iki dilli olarak hazırlanır. Vize haftası dersin öğretim üyesine teslim edilir. | | | 2 | Primitif Halk Sanatları, Arkaik Dönem, Klasik Üslup, Barok Üslup Dönemi, Bilimsel Teknoloji Çağı | | | 3 | Ortaçağ ve Erken Rönesans (Geç Gotik) : Gelişimi ve sanatçıları .
Ortaçağ 476-1280
Erken (Ön) Rönesans (geç gotik) 1280-1400
14. Yüzyıl Floransa Okulu | | | 4 | Ortaçağ ve Erken Rönesans (Geç Gotik) : Gelişimi ve sanatçıları .
Ortaçağ 476-1280
Erken (Ön) Rönesans (geç gotik) 1280-1400
14. Yüzyıl Siena Okulu | | | 5 | Rönesans, Erken /Yüksek Rönesans: Gelişimi ve sanatçıları. Erken Rönesans 1400-1480
15. Yüzyıl Floransa Okulu
15. Yüzyıl Alman Okulu
15. Yüzyıl Umbria Okulu
15. Yüzyıl Ferrara Okulu
15. Yüzyıl Flaman Okulu
15. Yüzyıl Venedik Okulu | | | 6 | Rönesans, Erken /Yüksek Rönesans: Gelişimi ve sanatçıları.
Yüksek Rönesans 1470-1520
16. Yüzyıl Roma Okulu
16. Yüzyıl Venedik Okulu
16. Yüzyıl Alman Okulu
16. Yüzyıl Flaman Okulu | | | 7 | Vize Sınavı | | | 8 | Maniyerizm ve Barok: Gelişimi ve sanatçıları.
17. Yüzyıl İtalya’da Barok Resim
17. Yüzyıl İspanya’da Barok Resim
FİNAL sınavı için her öğrencinin farklı bir konu seçebileceği araştırma konuları belirlenir ve öğrencilerle paylaşılır.
Araştırma konuları Türkçe ve İngilizce olarak iki dilli olarak hazırlanır. Final Sınavı haftası dersin öğretim üyesine teslim edilir. | | | 9 | Maniyerizm ve Barok: Gelişimi ve sanatçıları.
17. Yüzyıl Kuzey Avrupa’da Barok Resim
17. Yüzyıl Fransa’da Barok Resim | | | 10 | Rokoko 1710-1780
Neoklasizm/Realizm / Gerçekçilik / Barbizon Okulu: Gelişimi ve sanatçıları. | | | 11 | Neoklasizm/Realizm / Gerçekçilik / Barbizon Okulu: Gelişimi ve sanatçıları. | | | 12 | Yeni – Klasik Okul / Neo – Klasisizm: Jasques – Louis David Yaşamı ve Sanatı | | | 13 | Romantizm: Romantik Ressamlar ve Eserleri, William Turner Yaşamı ve Sanatı | | | 14 | Realizm: Realist sanatçılar ve eserleri. | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Baxandall, Michael, 15. Yüzyılda Sanat ve Deneyim (İstanbul: İletişim Yayıncılık, 2015)
Cömert, Bedrettin, Mitoloji ve İkonografi, (Ankara: De Ki, 2008)
Erhat, Azra, Mitoloji Sözlüğü (İstanbul: Remzi Kitabevi, 2015)
E.H. Gombrich, Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, 1980.
Leyla Varlık Şentürk, Analitik Resim Çözümlemeleri – Ayrıntı Yayınları, 2016.
Nort, Michael, Hollanda Altın Çağı'nda Sanat ve Ticaret (İstanbul: İletişim Yayınevi, 2014)
Paoletti, John & Gary M. Radke, Art in Renaissance Italy (London: Laurence King
Publishing, 2006)
Shiner, Larry, Sanatın İcadı, (İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2017)
Stokstad, Marilyn & Michael W. Cothren, Art History (New Jersey: Prentice Hall, 2011) | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 1 | 28 | 28 | Soru-Yanıt | 1 | 4 | 4 | Gösterme | 1 | 28 | 28 | Okuma | 1 | 5 | 5 | | 1 | 19 | 19 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|