Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
RES3122019175YENİ AVANGARD YAKLAŞIMLARSeçmeli363
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Avangard olgusunun günümüzde nasıl okunması gerektiği üzerine yoğunlaşılır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Jale Asya Kahraman Özyılmaz
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenci günümüz sanatı için avangardın taşıdığı potansiyelin önemini kavrar.
2Öğrenci avangardın günümüz sanatının dinamiklerini açığa çıkaran kavramsal çeperini kavrar.
3Kişi kendi sanat edimini yaratırken öncü anlayışların farkındalığı ile davranır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
20. yüzyıl sanat akımlarının araştırılmış olması önerilir.
Dersin İçeriği
Günümüz sanatı için avangardın taşıdığı potansiyelin kökenleri araştırılır. Bu kökenlerin günümüz sanatının dinamiklerini açığa çıkaran yolculuğundaki ifadeler irdelenir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Avangard neliği, tarihsel süreci üzerine açılımlar yapılır. Tarihsel Avangard ve Bürger üzerinde çalışılır.
2Tarihsel avangard üzerine kritiğe devam edilir.
3Frankfurt Okulu ve Avangard üzerine çalışılır. Frankfurt özelinde Adorno'nun günümüz sanatına etkisi tartışılır. Dönemini Clement Greenberg belirleyen düşünürlerin avangarda dair yaklaşımları kritize edilir.
4Avangard niteminde popüler kültür ve kitsch.
5Avangard sanatta aklın konumlanma sahaları.
61960 sonrası sanat kavramı ve yeni avangard.
7Ara sınav
8Simülasyon, temellük, temsil sorunu.
9Hal Foster ve avangardın geri dönüşü .
10Yeni avangartta aklın konumlanma alanları.
11Yeni avangard eleştirisi.
12Yeni avangard eleştirisi devam.
13Öğrenci uygulamaları/değerlendirme.
14Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Şahiner, Rıfat. Sanatta Postmodern Kırılmalar ya da Modernin Yapıbozumu. İstanbul: Yeni İnsan Yayınevi, 2008. Lyotard, F.Jean. “Sanat Yapıtının Eleştiri İşlevi Üzerine Notlar”. Resmi Görüş Dergisi. Deneme Sayısı (İstanbul: 1999): Kuspit, Donald. Sanatın Sonu. çev. Yasemin Tezgiden. 2.bs. İstanbul: Metis Yayınları, 2006. Kumar, Krishan. Çağdaş Dünyanın Yeni Kuramları. çev. Mehmet Küçük. 2.bs. Ankara: Dost Yayınları, 2004 Stauth, Georg – Turner, Bryan S. “Nostalji, Postmodernizm ve Kitle Kültürü”. Modernite Versus Postmodernite. ed. Mehmet Küçük. Ankara: Vadi yayınları,2003. Lyotard, F.Jean. “Sanat Yapıtının Eleştiri İşlevi Üzerine Notlar”. Resmi GörüşDergisi. Deneme Sayısı Foster, Hal. Gerçeğin Geri Dönüşü. çev. Esin Hoşsucu. İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2009. Bürger, Peter. Avangard Kuramı. sunuş. Ali Artun. çev. Erol Özbek. 2. Baskı. İstanbul: İletişim yayınları, 2003. Artun, Ali. “Modernliğin Sınırında II- Sanat” http://www.aliartun.com/content/detail/26 Delat, Chto - Ranciere, Jacques. “You can’t Anticipate Explosions” http://www.chtodelat.org Sanat Hayali, Yönetim Disiplini ve Sanat Yönetimi Avangard ve Taylorizm”, http://www.aliartun.com/content/detail/21
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Soru-Yanıt515
Rapor Hazırlama4312
Rapor Sunma4520
Okuma10110
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)79
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1  3 2       
ÖÇ2  2         
ÖÇ3  3         
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00