Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | RES3122019175 | YENİ AVANGARD YAKLAŞIMLAR | Seçmeli | 3 | 6 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Avangard olgusunun günümüzde nasıl okunması gerektiği üzerine yoğunlaşılır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Jale Asya Kahraman Özyılmaz |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenci günümüz sanatı için avangardın taşıdığı potansiyelin önemini kavrar. | 2 | Öğrenci avangardın günümüz sanatının dinamiklerini açığa çıkaran kavramsal çeperini kavrar. | 3 | Kişi kendi sanat edimini yaratırken öncü anlayışların farkındalığı ile davranır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
20. yüzyıl sanat akımlarının araştırılmış olması önerilir. |
Dersin İçeriği |
Günümüz sanatı için avangardın taşıdığı potansiyelin kökenleri araştırılır. Bu kökenlerin günümüz sanatının dinamiklerini açığa çıkaran yolculuğundaki ifadeler irdelenir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Avangard neliği, tarihsel süreci üzerine açılımlar yapılır. Tarihsel Avangard ve Bürger üzerinde çalışılır. | | | 2 | Tarihsel avangard üzerine kritiğe devam edilir. | | | 3 | Frankfurt Okulu ve Avangard üzerine çalışılır. Frankfurt özelinde Adorno'nun günümüz sanatına etkisi tartışılır.
Dönemini Clement Greenberg belirleyen düşünürlerin avangarda dair yaklaşımları kritize edilir. | | | 4 | Avangard niteminde popüler kültür ve kitsch. | | | 5 | Avangard sanatta aklın konumlanma sahaları. | | | 6 | 1960 sonrası sanat kavramı ve yeni avangard. | | | 7 | Ara sınav | | | 8 | Simülasyon, temellük, temsil sorunu. | | | 9 | Hal Foster ve avangardın geri dönüşü . | | | 10 | Yeni avangartta aklın konumlanma alanları. | | | 11 | Yeni avangard eleştirisi. | | | 12 | Yeni avangard eleştirisi devam. | | | 13 | Öğrenci uygulamaları/değerlendirme. | | | 14 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Şahiner, Rıfat. Sanatta Postmodern Kırılmalar ya da Modernin Yapıbozumu. İstanbul: Yeni İnsan Yayınevi, 2008.
Lyotard, F.Jean. “Sanat Yapıtının Eleştiri İşlevi Üzerine Notlar”. Resmi Görüş Dergisi. Deneme Sayısı (İstanbul: 1999):
Kuspit, Donald. Sanatın Sonu. çev. Yasemin Tezgiden. 2.bs. İstanbul: Metis Yayınları, 2006.
Kumar, Krishan. Çağdaş Dünyanın Yeni Kuramları. çev. Mehmet Küçük. 2.bs. Ankara: Dost Yayınları, 2004
Stauth, Georg – Turner, Bryan S. “Nostalji, Postmodernizm ve Kitle Kültürü”.
Modernite Versus Postmodernite. ed. Mehmet Küçük. Ankara: Vadi yayınları,2003.
Lyotard, F.Jean. “Sanat Yapıtının Eleştiri İşlevi Üzerine Notlar”. Resmi GörüşDergisi. Deneme Sayısı
Foster, Hal. Gerçeğin Geri Dönüşü. çev. Esin Hoşsucu. İstanbul: Ayrıntı Yayınları,
2009.
Bürger, Peter. Avangard Kuramı. sunuş. Ali Artun. çev. Erol Özbek. 2. Baskı.
İstanbul: İletişim yayınları, 2003.
Artun, Ali. “Modernliğin Sınırında II- Sanat” http://www.aliartun.com/content/detail/26
Delat, Chto - Ranciere, Jacques. “You can’t Anticipate Explosions” http://www.chtodelat.org
Sanat Hayali, Yönetim Disiplini ve Sanat Yönetimi Avangard ve Taylorizm”, http://www.aliartun.com/content/detail/21 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 5 | 1 | 5 |
Rapor Hazırlama | 4 | 3 | 12 |
Rapor Sunma | 4 | 5 | 20 |
Okuma | 10 | 1 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|