Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
RES4162016175YARATICI DÜŞÜNCE VE İFADE IISeçmeli482
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin yaratıcılığın bir düşünme süreci olduğunu kavrayarak kendi yaratıcı fikirlerini keşfetmelerini sağlamaktır. Ders, öğrencinin fikir, metin ve görsel üretmeye yönelik yaratıcı yeteneklerini ve becerilerini genişletecek şekilde yapılandırılmıştır. Hikaye anlatımının evrimi ve medyanın hikaye anlatıcılığına etkisine odaklanılarak öğrencilerin günümüzün medya ortamına yönelik yaratıcı projeler üretmeleri amaçlanır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Arş. Gör. Burak YAVUZYILMAZ
Öğrenme Çıktıları
1Yaratıcı düşünmek için insan davranışı ve psikolojisi arasında ilişki kurar.
2Eleştirel ve yaratıcı düşünceyi birleştirir.
3Gözlem ve sonucu olarak farklı unsurlar ve çevreleriyle fikirler arasında bağlantı kurmanın önemini tanır.
4Yaratıcı katkıya gereksinimi etkileyen küresel ve yerel eğilimleri ve ilgili diğer faktörleri kavrar.
5Sanat, edebiyat, tarih, folklor, yeni yerler ve insanlar hakkında kültürünü arttırmak için araştırır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Disiplinler arası bağlamda örneğin yaratıcı drama gibi farklı disiplinler ile kuramsal bilgi ile öğrenciye daha çok nüfus etmesini sağlayabilecek pretiklerin olanaklandırılması.
Dersin İçeriği
Bu derste öğrenciler yaratıcı düşünce ile ilgili temel tanımlar ve araştırmalar hakkında bilgi sahibi olurlar. Öğrenciler, yaratıcı süreçle ilgili teorik ve pratik kavramları inceler. Öğrenciler ayrıca estetik ve empati gibi duyusal ve zihinsel araçları keşfeder, yaratıcılıklarını artırmak için beyin fırtınası yaparlar. Derste görsel hikaye anlatıcılığına, medyanın gelişimiyle hikaye anlatıcılığının ve anlatı biçimlerinin değişimine odaklanılmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Derse giriş, dersin tanımı
2Yaratıcılık ve Tasarım Düşüncesi
3Yaratıcılık üzerine Sosyo-Kültürel Etkiler
4Yaratıcılığı Kim Öldürdü?
5Yaratıcılığın Psikolojisi ve Yaratıcılığın Özellikleri
6Yaratıcı Egzersiz I
7Fikir Üretme
8Vize Sınavı
9Yaratıcı düşünme stilleri ve stratejileri
10Yaratıcı Tasarımın Bilişi
11İnovasyon ve Yaratıcılık
12Organizational Yaratıcılık
13Ekip Çalışmasında Yaratıcılık
14Yaratıcı Proje Sunumu
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Robinson, K. (2003) , Yaratıcılık, Aklın Sınırlarını Aşmak, Kitap Yayınevi. Rouquette, M.L. , (2007) , Yaratıcılık, Dost Yayınları. Adler, H. , (2004) . Yaratıcı Zeka. Hayat Yayınları. Karabulut, E. (2018) , Yaratıcılık, Akademisyen Kitapevi. Seelig, Tina. (2013) Herkes için Yaratıcı Zeka, Kuraldışı Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok.
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Problem Çözümü111
Tartışma313
Soru-Yanıt313
Takım/Grup Çalışması313
Gözlem111
Gösterme414
Örnek Vaka İncelemesi515
Beyin Fırtınası111
Rapor Sunma111
Proje Hazırlama414
Proje Sunma717
Proje Tasarımı /Yönetimi717
Rol Oynama / Dramatize Etme111
Makale Yazma111
Makale Kritik Etme111
Bireysel Çalışma111
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma111
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma111
Okuma111
111
10110
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1333333333333
ÖÇ2 3          
ÖÇ3   4        
ÖÇ4    3       
ÖÇ5 3          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00