Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | RES4102016175 | SERGİ YAPIMCILIĞI | Seçmeli | 4 | 8 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Sergileme yöntemleriyle ilgili temel sorunları tanıtmak ve tartışır duruma getirmek.
Yeni sergileme modellerin kavratmak ve uygulayacak deneyimi kazandırmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Hatice ÇÖKLÜ AŞKIN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sergileme ve sunum teknikleri ile ilgili temel kavramları öğrenme. | 2 | Sergi yapımcılığının dinamiklerini analiz edebilmek. | 3 | Sergileme pratiklerini kavrayabilme. | 4 | Sanat kurumlarının yönetim ve işletme boyutunu kavrayabilme. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Sergi yapımcılığının tarihi.
Sergi düzenlemede dikkat alınacak ölçütler/dinamikler.
Uygulamalı sergi organizasyonları aracılığıyla öğrenciye somut deneyimler kazandırılması.
Sergi yapımcısı ile sanatçı ve sanat eseri arasındaki ilişkilerin irdelenmesi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Atölyenin İşlevi (Daniel Buren) | | | 2 | Nadire Kabinelerinden Müze Kavramına | | | 3 | Küratörlük | | | 4 | Galeriler | | | 5 | Bienaller | | | 6 | Documenta sergileri | | | 7 | İnisiyatifler | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Koleksiyonerlik | | | 10 | Alternatif sergileme yöntemleri | | | 11 | Alternatif sergileme yöntemleri | | | 12 | Sergileme Proje taslaklarının sunulması ve tartışılması | | | 13 | Sergileme Proje taslaklarının sunulması ve tartışılması | | | 14 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1-Küratörlük Koruma ve Kapatmanın Diyalektiği, Vesna Madzoskı, Küy Yayınları, 20019
2- Mümkün Olmayan Müze Müzeler Ne Gösteriyor?, Ali Artun, iletişim Yayınları, 2019
3-Sanatçı Müzeleri, Ali Artun, İletişim Yayınları, 2019 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Proje Hazırlama | 2 | 16 | 32 |
Proje Sunma | 2 | 1 | 2 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | | 4 | 3 | 4 | 3 | 1 | 4 | 4 | | 3 | 5 | ÖÇ2 | | | 3 | | 5 | 4 | | 4 | 4 | | 5 | 4 | ÖÇ3 | | | 4 | | | 4 | | 4 | 5 | | 5 | 3 | ÖÇ4 | | | 3 | | 5 | | | 4 | 5 | | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|