Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
RES3102016175SANAT FELSEFESİ IISeçmeli363
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Sanat felsefesi nosyonu hakkında düşünme yetisi geliştirmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Jale Asya Kahraman Özyılmaz
Öğrenme Çıktıları
1Sanat problemlerini kavrayabilme yetisi kazanmak.
2Sanattta felsefi öngörüler oluşturulabilir.
3Sanat felsefesiyle ilgili olarak araştırma yapabilecek yeti geliştirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Verili sanat felsefesi I in içeriği incelenmeli ve ön hazırlık yapılmalıdır.
Dersin İçeriği
Farklı düşünürlerin felsefi anlayışları örüntüsünde sanatla ilgili metinleri okunup, sınanır ve birbirleriyle karşılaştırılır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sanat felsefesi I dersinde verili nitemlerin genel bir değerlendirilmesinin yapılması.
2Rönesans nosyonu hakkında genel belirlemelerle birlikte gelişen düşünce yapıları üzerine okumalar yapılır. Doğmakta olan yeni anlayışları önceleyen felsefi durumlar değerlendirilir.
3Kant sonrası dönemde özellikle Alman idealizmi ve Hegelyan düşünce nitemlerinin sanatla olan ilgisi irdelenir.
4Hegel'in sanat ile ilgisinin açılımına devam edilir.
5Heidegger, "Sanat Eserinin Kökeni" irdelenimi
6Heidegger, "Sanat Eserinin Kökeni" irdelenimi.(devam)
7Ara sınav.
8Fenomenolojik yaklaşım ve sanattaki görüler.
9Fenomenolojik ifadede sanat görülerine devam edilir.
10Benjamin, Lukács ve Adorno dan Baudrillard'ın simülasyonuna/sanatta mutatif kaymalar.
11Benjamin, Lukács ve Adorno dan Baudrillard'ın simülasyonuna/sanatta mutatif kaymalar.(devam)
12Görüntü-yapısöküm/özgürleşen alımlayıcı.
13Görüntü-yapısöküm/özgürleşen alımlayıcı.
14Final.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kant, I. ( 2006). Yargı Yetisinin Eleştirisi, (Aziz Yardımlı, Çev.). İstabul: İdea Yayınevi. Aristotles, (1991). Poetika, (İsmail Tunalı, Çev.). İstanbul: Remzi Kitabevi. Kaygı, A. (1998). Edebiyat ve Varlık, Ankara: Kebikeç Yayınları. Shcopenhauer, (2009). İsteme ve Tasarım Olarak Dünya, (Levent Özşar, Çev.). Bursa: Biblos Yayınları. Turgut, İ. (1993) Sanat Felsefesi Üniversite Kitapevi: İzmir Kottak, C.P. (2000). Anthropology. McGraw Hill: New York Powell, B.B. (1998). Classical Myth. Prentice Hall: New Jersey Dutton, D.(2010) . The Art Instinct: Beauty, Pleasure, and Human Evolution. Oxford University Press: Chippenham, UK Hale, B. H. (1989). Drawing lessons from the great masters. New York: Watson-Guptill. Civardi, G. (2006). Complete guide to drawing. Welwood, GB: Search Press. Ocvirk, O. G., Stinson, R. E., Wigg, P. R., Bone, R. O., & Cayton, D. L. (1998). Art fundamentals. New York: McGraw Hill. Hercun, D. (Ed.). (2007). Complete watercolor course. London: Amber Books. Piper, D. (2006). The illustrated history of art. London: Bounty Books. Parramon’s Editorial Team (2001). Charcoal, sanguine, crayon, and chalk. New York: Barron’s. Amber Books (2007). Drawing & painting techniques. London: Amber Books. Monahan, P., Seligman, P., & Clouse, W. (2000). Art school: A complete painters course. London: Hamlyn Chipp, H.B. (1996). Theories Of Modern Art. Los Angeles, CA: University of California Press. Collingwood, R.G. (1958) The Principles of Art. New York: Oxford University Press.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11010
Final Sınavı11010
Soru-Yanıt14570
Bireysel Çalışma14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)104
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1111221231232
ÖÇ2112211322232
ÖÇ3111122332222
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00