|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | RES3102016175 | SANAT FELSEFESİ II | Seçmeli | 3 | 6 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Sanat felsefesi nosyonu hakkında düşünme yetisi geliştirmek. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Jale Asya Kahraman Özyılmaz | Öğrenme Çıktıları | 1 | Sanat problemlerini kavrayabilme yetisi kazanmak. | 2 | Sanattta felsefi öngörüler oluşturulabilir. | 3 | Sanat felsefesiyle ilgili olarak araştırma yapabilecek yeti geliştirir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Verili sanat felsefesi I in içeriği incelenmeli ve ön hazırlık yapılmalıdır. | Dersin İçeriği | Farklı düşünürlerin felsefi anlayışları örüntüsünde sanatla ilgili metinleri okunup, sınanır ve birbirleriyle karşılaştırılır. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Sanat felsefesi I dersinde verili nitemlerin genel bir değerlendirilmesinin yapılması. | | | 2 | Rönesans nosyonu hakkında genel belirlemelerle birlikte gelişen düşünce yapıları üzerine okumalar yapılır. Doğmakta olan yeni anlayışları önceleyen felsefi durumlar değerlendirilir. | | | 3 | Kant sonrası dönemde özellikle Alman idealizmi ve Hegelyan düşünce nitemlerinin sanatla olan ilgisi irdelenir. | | | 4 | Hegel'in sanat ile ilgisinin açılımına devam edilir. | | | 5 | Heidegger, "Sanat Eserinin Kökeni" irdelenimi | | | 6 | Heidegger, "Sanat Eserinin Kökeni" irdelenimi.(devam) | | | 7 | Ara sınav. | | | 8 | Fenomenolojik yaklaşım ve sanattaki görüler. | | | 9 | Fenomenolojik ifadede sanat görülerine devam edilir. | | | 10 | Benjamin, Lukács ve Adorno dan Baudrillard'ın simülasyonuna/sanatta mutatif kaymalar. | | | 11 | Benjamin, Lukács ve Adorno dan Baudrillard'ın simülasyonuna/sanatta mutatif kaymalar.(devam) | | | 12 | Görüntü-yapısöküm/özgürleşen alımlayıcı. | | | 13 | Görüntü-yapısöküm/özgürleşen alımlayıcı. | | | 14 | Final. | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Kant, I. ( 2006). Yargı Yetisinin Eleştirisi, (Aziz Yardımlı, Çev.). İstabul: İdea Yayınevi.
Aristotles, (1991). Poetika, (İsmail Tunalı, Çev.). İstanbul: Remzi Kitabevi.
Kaygı, A. (1998). Edebiyat ve Varlık, Ankara: Kebikeç Yayınları.
Shcopenhauer, (2009). İsteme ve Tasarım Olarak Dünya, (Levent Özşar, Çev.). Bursa: Biblos Yayınları.
Turgut, İ. (1993) Sanat Felsefesi Üniversite Kitapevi: İzmir
Kottak, C.P. (2000). Anthropology. McGraw Hill: New York
Powell, B.B. (1998). Classical Myth. Prentice Hall: New Jersey
Dutton, D.(2010) . The Art Instinct: Beauty, Pleasure, and Human Evolution. Oxford University Press: Chippenham, UK
Hale, B. H. (1989). Drawing lessons from the great masters. New York: Watson-Guptill.
Civardi, G. (2006). Complete guide to drawing. Welwood, GB: Search Press.
Ocvirk, O. G., Stinson, R. E., Wigg, P. R., Bone, R. O., & Cayton, D. L. (1998). Art fundamentals. New York: McGraw Hill.
Hercun, D. (Ed.). (2007). Complete watercolor course. London: Amber Books.
Piper, D. (2006). The illustrated history of art. London: Bounty Books.
Parramon’s Editorial Team (2001). Charcoal, sanguine, crayon, and chalk. New York: Barron’s.
Amber Books (2007). Drawing & painting techniques. London: Amber Books.
Monahan, P., Seligman, P., & Clouse, W. (2000). Art school: A complete painters course. London: Hamlyn
Chipp, H.B. (1996). Theories Of Modern Art. Los Angeles, CA: University of California Press.
Collingwood, R.G. (1958) The Principles of Art. New York: Oxford University Press. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı | 1 | 10 | 10 | Soru-Yanıt | 14 | 5 | 70 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|