|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | RES2142016175 | MALZEME VE YÖNTEM ARŞT II | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Farklı malzeme ve yöntemlerle tasarım ve sanat problemlerine yaratıcı çözümler getirmek, sanatlar arasındaki etkileşimle, Plastik sanatlara ilişkin malzeme ve yöntemleri tanıtmak, plastik değerlerdeki kaliteyi yakalamada, görsel anlatım ögelerini ve tasarım elemanlarını, farklı malzeme ve yöntemlerle, nasıl görünür kılınabileceğinin bilgisini ve becerisini kazandırmaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Hatice ÇÖKLÜ AŞKIN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Bir yapıt ortaya koyarken malzemelerin olanaklarını kavrayabilir. | 2 | Malzemelerin amaçlanan işleve uyarlanmasında en iyi yöntemi geliştirebilir. | 3 | Alanında gerekli araştırmayı saptama, doğru malzeme ve yöntem tekniklerini kullanma becerisine sahiptir. | 4 | Alanı için düşünsel, söylemsel, bilimsel teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel gerekli altyapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 | Alanında yaptığı çalışmalarda yazılı ve görsel sunum teknik ve araçlarını kullanma becerisine sahiptir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Kolaj, Frotaj, Dekupaj, Fotomontaj, Asamblaj, Decalcomania tekniklerini kavratmak.
İşlevselliğin gereksinimi, parçaların oluşturduğu bütünün tasarlanması için gereken bilgi ve bu tasarıyı gerçekleştirmek için gereken beceri kazanımlarını kavratmak.
Sanat kavramı, sanat olgusunu oluşturan kavramlar, sanat disiplinleri gibi konularda bilgi ve deneyimlerin artırılmasını sağlamak. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Plastik sanatlarda nesnenin tanımı, kolaj ve gündelik hayatın nesneleri. | | | 2 | Kavramsal yaklaşımlar ve işlevsel nesne. | | | 3 | Dada hareketi ve buluntu nesne. | | | 4 | Pop sanat ve nesne. | | | 5 | Proje 1: Verilen proje kavramı üzerine tartışma. | | | 6 | İlk taslakların değerlendirilmesi ve malzeme seçimi üzerine tartışma. | | | 7 | Benzer fikirlerle çalışan sanatçıların çalışmalarının incelenmesi. | | | 8 | Ara Sınav: | | | 9 | Minimalist arayış ve nesne | | | 10 | Kavramsal sanat | | | 11 | 1980 sonrası sanatında nesne | | | 12 | Öğrencilerin kavram aşamasından malzeme seçimine kendilerinin inisiyatif sahibi olduğu bir projeye başlanması | | | 13 | Proje sunumları ve metinlerinin teslimi | | | 14 | Final Sınavı: | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1-Aragon, L. (2015), Kolajlar. Alp Tümertekin (Çev.), Janus Yayıncılık, İstanbul.
2-Antmen, A (2010), 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar. İstanbul: Sel. Yayıncılık.
3-Ergün, C. (2013), Temel Sanat Eğitiminde ve Çağdaş Sanatta Kolaj ve Fotomontaj. Sanat ve Tasarım Dergisi.
4-Atakan Nancy, (2008), Sanatta Alternatif Arayışlar, (1. baskı), Karakalem Kitapevi, İzmir.
5-RAGON Michel, (2009), Modern Sanat, (1. baskı), Hayalbaz Kitap, İstanbul. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Proje Hazırlama | 5 | 3 | 15 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 1 | | 3 | | | 2 | | | 3 | 1 | | ÖÇ2 | 3 | 3 | | 2 | | | 4 | | | | 2 | 1 | ÖÇ3 | 3 | 3 | | 3 | | | | | | 2 | | | ÖÇ4 | | 3 | | 2 | 2 | 1 | | | | | | 2 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|